Svět Motorů
Vstup pro předplatitele
Zapomněli jste heslo?

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

8. 5. 2014

Mercedes-Benz B 160 CDI: Francouzský polibek

Mercedes-Benz B 160 CDI

Spolupráce mezi Mercedesem a Renaultem se prohlubuje. Další výsledek jsme objevili v kompaktní třídě B.

(více v čísle 17/14)

Německá prémiová značka staví svou pověst na kvalitě výroby i výkonných a úsporných motorech. Lehce nás proto překvapilo, že Mercedes sáhl po vznětové patnáctistovce z produkce Renaultu, která v začátcích výroby trpěla některými nectnostmi. Navíc tato novinka pod kapotou „béčka“ má jen dva ventily na válec a ani zatím nesplňuje emisní normu Euro 6. Že by krok zpátky?

Kruhové výdechy ventilace i velká obrazovka jsou standardní součástí každého „béčka“
Kruhové výdechy ventilace i velká obrazovka jsou standardní součástí každého „béčka“
Autor: Petr Homolka

To by přece Mercedes nikdy nedopustil. Ve skutečnosti se jedná o poslední, šestou evoluci známého francouzského motoru, který má v provedení B 160 CDI výkon 66 kW a je spojen s „domácí“ šestistupňovou manuální převodovkou. Potěší krátkými a přesnými drahami kulisy, nezvyklý je ovšem způsob řazení zpátečky – páku je potřeba vytáhnout a přesunout doleva dozadu, vedle dvojky.

Po nastartování má sice trochu hrubší chod, ale po zahřátí se zklidní. Zaznamenali jsme lehký turboefekt přicházející při 1500 otáčkách. Do této hladiny byl motor línější, ale potom překvapil agilitou. Slušně reagoval na plyn a v zátahu nepolevil, až se ručička otáčkoměru ocitla na číslovce 4000. Síla a vitalita agregátu nás příjemně překvapily a pocitově se zdálo, že musí mít alespoň o 20 kW více. Standardním použitím francouzského agregátu se systémem stop-start, který pracuje velmi rychle a téměř neznatelně, chce Mercedes snížit spotřebu a tím i emise celé modelové řady. Výrobcem udávaných 4,5 l/100 km při použití širokých pneumatik není problém poklidnou jízdou po okreskách dosáhnout. My jsme převážně jezdili po městě a po dálnici. Palubní počítač nakonec ukázal průměr 5,5 l, což považujeme za příjemnou hodnotu. Spojení mercedesu a renaultu se podle nás povedlo.

Čtyřválcový turbodiesel s výkonem 66 kW má původ u francouzských konstruktérů. Dobrou práci odvádí i pod kapotou Mercedesu, který zase vyrobil přesnou šestistupňovou manuální převodovku.
Čtyřválcový turbodiesel s výkonem 66 kW má původ u francouzských konstruktérů. Dobrou práci odvádí i pod kapotou Mercedesu, který zase vyrobil přesnou šestistupňovou manuální převodovku.
Autor: Petr Homolka

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
17 / 2014Objednat čísloDalší články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF

Zaregistrujte se zdarma
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Pokračujte zde!
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851