Mercedes-Benz B 160 CDI: Francouzský polibek
Spolupráce mezi Mercedesem a Renaultem se prohlubuje. Další výsledek jsme objevili v kompaktní třídě B.
(více v čísle 17/14)Německá prémiová značka staví svou pověst na kvalitě výroby i výkonných a úsporných motorech. Lehce nás proto překvapilo, že Mercedes sáhl po vznětové patnáctistovce z produkce Renaultu, která v začátcích výroby trpěla některými nectnostmi. Navíc tato novinka pod kapotou „béčka“ má jen dva ventily na válec a ani zatím nesplňuje emisní normu Euro 6. Že by krok zpátky?
To by přece Mercedes nikdy nedopustil. Ve skutečnosti se jedná o poslední, šestou evoluci známého francouzského motoru, který má v provedení B 160 CDI výkon 66 kW a je spojen s „domácí“ šestistupňovou manuální převodovkou. Potěší krátkými a přesnými drahami kulisy, nezvyklý je ovšem způsob řazení zpátečky – páku je potřeba vytáhnout a přesunout doleva dozadu, vedle dvojky.
Po nastartování má sice trochu hrubší chod, ale po zahřátí se zklidní. Zaznamenali jsme lehký turboefekt přicházející při 1500 otáčkách. Do této hladiny byl motor línější, ale potom překvapil agilitou. Slušně reagoval na plyn a v zátahu nepolevil, až se ručička otáčkoměru ocitla na číslovce 4000. Síla a vitalita agregátu nás příjemně překvapily a pocitově se zdálo, že musí mít alespoň o 20 kW více. Standardním použitím francouzského agregátu se systémem stop-start, který pracuje velmi rychle a téměř neznatelně, chce Mercedes snížit spotřebu a tím i emise celé modelové řady. Výrobcem udávaných 4,5 l/100 km při použití širokých pneumatik není problém poklidnou jízdou po okreskách dosáhnout. My jsme převážně jezdili po městě a po dálnici. Palubní počítač nakonec ukázal průměr 5,5 l, což považujeme za příjemnou hodnotu. Spojení mercedesu a renaultu se podle nás povedlo.