Kia Sportage vs. Honda CR-V 4x2: Neterénní tereňáky
SUV už dávno není synonymem auta do terénu, ale slouží spíš jako bodyguard pro maminy a jejich potomky. K tomu bohatě stačí malý diesel a pohon předních kol
(více v čísle 18/14)Doba se mění. SUV se vyvinula jako kultivovanější poddruh off- -roadů, dnes ale jejich terénní schopnosti ocení málokdo. Zákazníky láká spíš pocit bezpečí robustního auta, nadhled daný vyšším posazem a v neposlední řadě lepší společenský statut řidiče SUV.
Ať je to jakkoli, když už se člověk dobrovolně rozhodně vozit větší masu železa, navíc v neaerodynamickém tvaru, přijde úsporný hnací řetězec vhod. A tak výrobci čím dál častěji do ceníků připisují „lidové“ verze s malým turbodieselem a pohonem jen jedné nápravy, na které slyší čím dál početnější skupina zájemců.
V případě Kie Sportage loni oželelo pohon 4x4 přes 60 % českých zákazníků. Nové řidiče loví kia na decentně modernizovaný vzhled a vycizelovanou techniku.
U Hondy CR-V jde o jiný příběh. Čtvrtá generace je mladým vozem, dorazila koncem roku 2012. Pohon všech kol u ní zatím dominoval, na dvoukolku s benzinovým dvoulitrem loni slyšelo jen 9 % zájemců. Toto číslo má znásobit před půlrokem představená naftová šestnáctistovka 4x2.
Jak se hondě vstup do nového revíru vydařil, jsme zjišťovali konfrontací právě s kiou. Sedmé nejžádanější SUV v Česku tak vyzývá prodejní šestku.
Celý srovnávací test najdete v tištěném vydání SM, č. 18/2014