Peugeot 308 SW: Návrat ke klasice | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

25. 5. 2014

Peugeot 308 SW: Návrat ke klasice

Peugeot 308 SW

Fotogalerie

8 fotografií

Provedení SW by podle Peugeotu mělo obstarat třetinu všech prodejů modelu 308. Jaké tedy nové kombi je?

(více v čísle 19/14)

Peugeot 308 vstoupil do letošního roku nejenom s evropským titulem Auto roku 2014, ale také s prodlouženou verzí SW. Francouzská novinka má rozhodně na co navazovat, vždyť první kompaktní kombík v „céčkovém“ segmentu se lvem ve znaku se objevil již v roce 1967 u modelu 304. A tak automobilka svůj útok na segment praktických rodinných vozů pojala ve velkém.

Peugeot 308 SW
Autor: Leoš Káňa a Peugeot

Pryč je vysoká stavba karoserie předešlé generace. Novinka vyznává klasické tvary, díky nimž klesl součinitel aerodynamického odporu na hodnotu cx = 0,28. Využitím modulární platformy EMP2 a kvalitnějších materiálů nové SW shodilo i desítky kilogramů, takže je výrazně úspornější. V porovnání s aktuálním pětidveřovým hatchbackem je zase prostornější. Kombi totiž stojí na rozvoru náprav 2730 mm, což je o rekordních 110 mm více než u základního provedení. Délka karoserie povyrostla na 4585 mm a zadní převis se prodloužil o 220 mm.

Ukotvení druhé řady sedadel je překvapivě posunuto jen o 29 mm, proti poněkud stísněmému hatchbacku si však zvětšení místa na nohy ceníme. Nad hlavou i v oblasti ramen je místa přibližně stejně jako u hatchbacku. V přední části se z pohledu velikosti kabiny nic nezměnilo. Stejné je to i s provedením interiéru. Palubní desku i-Cockpit s vystouplým přístrojovým štítem, malým volantem nebo 9,7palcovým monitorem známe již z dřívějška.

Paket Drive Sport změní nejen charakteristiku motoru, řízení, ale také barvu přístrojů.
Autor: Leoš Káňa a Peugeot

U kombíků ale každého zajímá velikost a praktičnost kufru. Po otevření zadního víka – vyklápí se dostatečně vysoko – je nám jasné, že 610 litrů uváděných výrobcem není nadnesených. Za podběhy jsou praktické kapsy a od provedení Active lze do kufru pořídit kolejnice, které jsou spolu se střešními nosiči součástí paketu Alu. Sklopením zadních opěradel – podlaha je rovná – se přepravní kapacita zvýší až na 1660 l.

Se základním objemem 610 litrů se z Peugeotu 308 SW stává jedno z nejprostornějších kombi v nižší střední třídě.
Autor: Leoš Káňa a Peugeot

Na francouzských silničkách jsme vyzkoušeli turbodiesel 2.0 BlueHDI/110 kW se šestistupňovým automatem a hlavně přeplňovaný zážehový tříválec 1.2 e-THP o výkonu 96 kW, se kterým jsme se potkali úplně poprvé. Udávanou spotřebu 4,7 l/100 km budeme muset prověřit v domácích podmínkách, po zdolání 150 km dlouhé trasy ale můžeme potvrdit klidný, kultivovaný chod a velmi dobré odhlučnění. Agregát příjemně zatahuje od 1500 otáček a jeho agilita končí až s omezovačem na 6000. Během dvou hodin jízdy jsme této jednotce neměli co vytknout. Zajímavý je paket Drive Sport, po jehož aktivaci zčervenají přístroje, zvuk tříválce zhrubne, ale hlavně se zrychlí odezva motoru na pokyn řidiče a posilovač řízení ztuhne.

Přeplňovaný tříválec 1.2 e-THP se pyšní výkonem 96 kW a spotřebou jen 4,7 l
Autor: Leoš Káňa a Peugeot

Nové kombi Peugeot 308 SW se u nás začne prodávat od června s cenami začínajícími na 397 000 Kč s motorem 1.2 THP/81 kW. Jenže paleta agregátů není stejná jako u hatchbacku, takže srovnatelné může být až provedení 1.6 HDI/68 kW Access, které je proti kratší verzi o 30 000 Kč dražší. Rozdíl u motorizace 1.2 e-THP/96 kW Active potom činí 25 000 Kč.

Peugeot 308 SW
Autor: Leoš Káňa a Peugeot

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
19 / 2014 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851