Peugeot 308 SW: Návrat ke klasice
Provedení SW by podle Peugeotu mělo obstarat třetinu všech prodejů modelu 308. Jaké tedy nové kombi je?
(více v čísle 19/14)Peugeot 308 vstoupil do letošního roku nejenom s evropským titulem Auto roku 2014, ale také s prodlouženou verzí SW. Francouzská novinka má rozhodně na co navazovat, vždyť první kompaktní kombík v „céčkovém“ segmentu se lvem ve znaku se objevil již v roce 1967 u modelu 304. A tak automobilka svůj útok na segment praktických rodinných vozů pojala ve velkém.
Pryč je vysoká stavba karoserie předešlé generace. Novinka vyznává klasické tvary, díky nimž klesl součinitel aerodynamického odporu na hodnotu cx = 0,28. Využitím modulární platformy EMP2 a kvalitnějších materiálů nové SW shodilo i desítky kilogramů, takže je výrazně úspornější. V porovnání s aktuálním pětidveřovým hatchbackem je zase prostornější. Kombi totiž stojí na rozvoru náprav 2730 mm, což je o rekordních 110 mm více než u základního provedení. Délka karoserie povyrostla na 4585 mm a zadní převis se prodloužil o 220 mm.
Ukotvení druhé řady sedadel je překvapivě posunuto jen o 29 mm, proti poněkud stísněmému hatchbacku si však zvětšení místa na nohy ceníme. Nad hlavou i v oblasti ramen je místa přibližně stejně jako u hatchbacku. V přední části se z pohledu velikosti kabiny nic nezměnilo. Stejné je to i s provedením interiéru. Palubní desku i-Cockpit s vystouplým přístrojovým štítem, malým volantem nebo 9,7palcovým monitorem známe již z dřívějška.
U kombíků ale každého zajímá velikost a praktičnost kufru. Po otevření zadního víka – vyklápí se dostatečně vysoko – je nám jasné, že 610 litrů uváděných výrobcem není nadnesených. Za podběhy jsou praktické kapsy a od provedení Active lze do kufru pořídit kolejnice, které jsou spolu se střešními nosiči součástí paketu Alu. Sklopením zadních opěradel – podlaha je rovná – se přepravní kapacita zvýší až na 1660 l.
Na francouzských silničkách jsme vyzkoušeli turbodiesel 2.0 BlueHDI/110 kW se šestistupňovým automatem a hlavně přeplňovaný zážehový tříválec 1.2 e-THP o výkonu 96 kW, se kterým jsme se potkali úplně poprvé. Udávanou spotřebu 4,7 l/100 km budeme muset prověřit v domácích podmínkách, po zdolání 150 km dlouhé trasy ale můžeme potvrdit klidný, kultivovaný chod a velmi dobré odhlučnění. Agregát příjemně zatahuje od 1500 otáček a jeho agilita končí až s omezovačem na 6000. Během dvou hodin jízdy jsme této jednotce neměli co vytknout. Zajímavý je paket Drive Sport, po jehož aktivaci zčervenají přístroje, zvuk tříválce zhrubne, ale hlavně se zrychlí odezva motoru na pokyn řidiče a posilovač řízení ztuhne.
Nové kombi Peugeot 308 SW se u nás začne prodávat od června s cenami začínajícími na 397 000 Kč s motorem 1.2 THP/81 kW. Jenže paleta agregátů není stejná jako u hatchbacku, takže srovnatelné může být až provedení 1.6 HDI/68 kW Access, které je proti kratší verzi o 30 000 Kč dražší. Rozdíl u motorizace 1.2 e-THP/96 kW Active potom činí 25 000 Kč.