Lexus GS 300h: Tiše a pokojně
Pro klidné milovníky moderních technologií připravil Lexus slabší a o dvě stě tisíc levnější verzi hybridního sedanu GS.
(více v čísle 19/14)Dlouho bylo hybridní puzzle Lexusu složeno ze šestiválce a elektromotoru. Hatchback CT a sedan IS prolomily tradici hybridním čtyřválcem, který si nyní můžete pořídit i do sedanu vyšší střední třídy, Lexusu GS 300h. Proč, když GS 450h představuje sázku na šestiválcovou jistotu?
Třeba kvůli úspoře 205 000 až 260 000 Kč, to podle zvolené výbavy. Zatímco testovaná třístovka startuje na 1 300 000 Kč, ke koupi 450h potřebujete alespoň jeden a půl milionu.
Pro Lexus je důležitým aspektem rovněž fakt, že elektrifi kovaná třístovka stojí podobně jako základní, ryze benzinové GS 250. Takže o hybridu mohou uvažovat i zájemci, pro které by byl jinak nedostupný.
GS 300h měří 4,85 m a v plné výbavě váží 1,8 tuny. Nebude řidič skřípat zuby, když na zadní kola teče „jen“ 164 kW místo 254 kW šestiválce? Po pravdě to ani tolik nebolí.
Z lexusu dýchá taková pohoda, že jsme ani neměli potřebu se někam hnát. Potřeby manažera kliďase GS 300h beze zbytku naplní ve všech jízdních režimech, dravějšího řidiče ale neuspokojí a ani nemá takové ambice. Jízdní režimy Sport a Sport+ sice výrazně přitvrdí muziku, koně ani newtonmetry ale nevyčarují. O skromnosti svědčí také maximální rychlost 190 km/h, daná absencí druhého planetového soukolí v převodovce E-CVT, které se u větších bratrů stará o rychlejší převod.
Parketou testovaného GS je blaho řidiče. Uvolněná neslyšná plavba, doprovázená relaxačním pohupováním adaptivního podvozku jen s občasným bouchnutím osmnáctipalcových kol na krátkých nerovnostech. K práci hybridního ústrojí nemáme výtku, naopak musíme vyzdvihnout jeho kultivovanost a schopnost přejet téměř celou Prahu bez nastartování spalovacího čtyřválce.
V zajetí svérázného japonského luxusu se každá, byť sebekratší cesta stává silným zážitkem, na jehož konci stojí příznivý účet za spotřebované palivo kolem 7,0 l/100.
To je prakticky stejně, jako nám v testu bralo větší GS 450h, litrová úspora proklamovaná výrobcem se tedy nepotvrdila. Stejně jako průměr 4,9 l/100 km.