Ford Focus vs. Peugeot 308: Čtyři na sto bez řepky?
Přeplňované benzinové tříválce mají spojit frajerský výkon a přátelskou pružnost se spotřebou dieselu. Zbožné přání, nebo splněný sen?
(více v čísle 20/14)Když jsme před dvěma lety porovnávali Ford Focus 1.0 EcoBoost s dvanáctistovkami Volkswagenu a Renaultu, znamenaly tři válce pod jeho kapotou velikou senzaci. Nižší počet válců je ovšem logickým pokračováním trendu zmenšování objemu a v nejbližších letech budou takové úkazy stále častější. Tříválcové turbo už pilně ladí Opel i Volkswagen, jeho nasazení neunikne ani BMW. Dnes je ve středu naší pozornosti Peugeot 308 a jeho agregát 1.2 e-THP. Jde o první přímou výzvu Fordu Focus 1.0 EcoBoost a současně o vůbec nejsilnější dvanáctistovku automobilové historie.
Úplně rovný souboj ovšem čekat nemůžeme. Dvě deci objemu přinášejí u přeplňovaných motorů daleko větší výkonnostní rozdíly než u atmosférických, navíc se nám focus a třistaosmička sešly v rozdílných karosářských variantách. Proto dnes místo sportovního klání a sčítání bodů z různých disciplín zvolíme poznávací zájezd a zaměříme se výlučně na to, co se děje pod kapotou.
Více si přečtěte v SM, č. 20/2014.