Subaru Outback 2.5i: Poslední zvonění | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

21. 6. 2014

Subaru Outback 2.5i: Poslední zvonění

Subaru Outback 2.5i Lineartronic Sport Line

Fotogalerie

6 fotografií

Subaru Outback nyní nabízí spoustu výhod. Zdarma dostanete například limitovanou edici Sport Line.

(více v čísle 20/14)

Nová generace kombíku do lehkého terénu Subaru Outback je doslova za dveřmi, ale stále je potřeba prodávat současné provedení. Jeho atraktivitu proto zvyšuje nejen prodloužená pětiletá záruka zdarma, ale i speciální balíček výbavy Sport Line, který k testovanému modelu Executive dostanete také bez příplatku. Zahrnuje hlavně designové prvky zvyšující přitažlivost vozu. Hned jsme si všimli sportovního vzhledu nárazníků a také toho, že jsou jejich spodní části stejně jako prahové spoilery lakované – normální outback má černé. Střešní ližiny jsou u tohoto paketu stříbrné, litá kola dostala speciální barvu a zajímavě vypadají světlomety se zatmaveným pozadím nebo lakovaná maska chladiče.

Testovaná edice obsahovala i sedmnáctipalcová kola ve speciální barvě nebo tmavé pozadí předních světlometů
Autor: David Rajdl

Další novinky jsme objevili uvnitř vozu. Jinak celkem strohý interiér oživují dekorační lišty s imitací karbonu nebo speciální stříbrná nit použitá na obšití sedadel, výplní dveří a loketní opěrky – nejvyšší provedení Executive má čalounění samozřejmě kožené. Na sportovní notu hrají ještě hliníkové pedály či zvětšené kotouče brzd, které mají vnitřní chlazení vpředu i vzadu. Aktuální outback je na svoji poslední misi vybavený dobře.

Součástí paketu Sport Line je řada detailů včetně sportovně vypadajících hliníkových pedálů nebo čalounění prošívané speciální stříbrnou nití.
Autor: David Rajdl

To samé platí v případě pohonného ústrojí. Pod kapotou testovaného vozu totiž pracoval plochý zážehový čtyřválec 2,5 l, který má po loňské modernizaci výkon 127 kW. Je spojen výhradně s novou bezestupňovou převodovkou Lineartronic a pohon všech kol zajišťuje systém variabilního rozdělení točivého momentu MPT. Tato kombinace se hodí pro zajištění dobré trakce i na pohodové cestování.

Zážehový boxer 2,5 l nepotřebuje přeplňování. Potěšil nás kultivovaností a zátahem od nízkých otáček.
Autor: David Rajdl

Hlavní přednost benzinového boxeru představuje kultivovaný chod s příkladným odhlučněním a zejména dostatek síly v nízkých otáčkách. I díky tomu si výborně rozumí s variátorem, který pohonnou jednotku zbytečně nevytáčí. Pro většinu jízdních situací si outback vystačí s hladinou do 2000 otáček. Při rozjezdech nebo nutnosti výrazně akcelerovat u předjíždění se otáčky vyšplhají maximálně na 3000. I díky tomu dokáže být subaru v této konfiguraci úspornější. Na popojíždění po městě se sice nehodí, ale delší trasy snižují spotřebu na přijatelnou hodnotu. My jsme většinou jezdili po dálnici – při 130 km/h točí motor 2700 otáček – a palubní počítač nám na konci ukázal průměr 8,6 l/100 km. To je na benzinovou čtyřkolku s automatem výborná hodnota a jen o litr více, než uvádí výrobce. U outbacku jsme dále ocenili prostornost karoserie, velký kufr, výborné jízdní vlastnosti nebo přesné řízení.

Subaru Outback 2.5i Lineartronic Sport Line
Autor: David Rajdl

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
20 / 2014 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851