Subaru Outback 2.5i: Poslední zvonění
Subaru Outback nyní nabízí spoustu výhod. Zdarma dostanete například limitovanou edici Sport Line.
(více v čísle 20/14)Nová generace kombíku do lehkého terénu Subaru Outback je doslova za dveřmi, ale stále je potřeba prodávat současné provedení. Jeho atraktivitu proto zvyšuje nejen prodloužená pětiletá záruka zdarma, ale i speciální balíček výbavy Sport Line, který k testovanému modelu Executive dostanete také bez příplatku. Zahrnuje hlavně designové prvky zvyšující přitažlivost vozu. Hned jsme si všimli sportovního vzhledu nárazníků a také toho, že jsou jejich spodní části stejně jako prahové spoilery lakované – normální outback má černé. Střešní ližiny jsou u tohoto paketu stříbrné, litá kola dostala speciální barvu a zajímavě vypadají světlomety se zatmaveným pozadím nebo lakovaná maska chladiče.
Další novinky jsme objevili uvnitř vozu. Jinak celkem strohý interiér oživují dekorační lišty s imitací karbonu nebo speciální stříbrná nit použitá na obšití sedadel, výplní dveří a loketní opěrky – nejvyšší provedení Executive má čalounění samozřejmě kožené. Na sportovní notu hrají ještě hliníkové pedály či zvětšené kotouče brzd, které mají vnitřní chlazení vpředu i vzadu. Aktuální outback je na svoji poslední misi vybavený dobře.
To samé platí v případě pohonného ústrojí. Pod kapotou testovaného vozu totiž pracoval plochý zážehový čtyřválec 2,5 l, který má po loňské modernizaci výkon 127 kW. Je spojen výhradně s novou bezestupňovou převodovkou Lineartronic a pohon všech kol zajišťuje systém variabilního rozdělení točivého momentu MPT. Tato kombinace se hodí pro zajištění dobré trakce i na pohodové cestování.
Hlavní přednost benzinového boxeru představuje kultivovaný chod s příkladným odhlučněním a zejména dostatek síly v nízkých otáčkách. I díky tomu si výborně rozumí s variátorem, který pohonnou jednotku zbytečně nevytáčí. Pro většinu jízdních situací si outback vystačí s hladinou do 2000 otáček. Při rozjezdech nebo nutnosti výrazně akcelerovat u předjíždění se otáčky vyšplhají maximálně na 3000. I díky tomu dokáže být subaru v této konfiguraci úspornější. Na popojíždění po městě se sice nehodí, ale delší trasy snižují spotřebu na přijatelnou hodnotu. My jsme většinou jezdili po dálnici – při 130 km/h točí motor 2700 otáček – a palubní počítač nám na konci ukázal průměr 8,6 l/100 km. To je na benzinovou čtyřkolku s automatem výborná hodnota a jen o litr více, než uvádí výrobce. U outbacku jsme dále ocenili prostornost karoserie, velký kufr, výborné jízdní vlastnosti nebo přesné řízení.