Škoda Yeti Laurin & Klement: Yeti málem milionářem
Touha po exkluzivitě může v případě Škody Yeti Laurin & Klement vytáhnout z peněženky téměř milion. Dává to smysl?
(více v čísle 20/14)Psal se rok 1995, Škoda slavila 100. jubileum a na výroční edici felicie se poprvé objevila jména zakladatelů automobilky Laurin & Klement. Od té doby se tak jmenují všechny luxusní verze boleslavských vozů. Náročnou klientelu je připraven uspokojit i Yeti L&K v jedenácti variantách od 634 000 Kč, přičemž testovaný diesel 2.0 TDI 4x4 za 814 900 Kč představuje druhou nejvyšší sumu v ceníku. Dráž už to jde jen s automatem, a to o 50 000 Kč.
O výbavě
Laurinka na první pohled zaujme. Dvoubarevná sedmnáctipalcová kola jí sluší, stejně jako bixenony s diodami denního svícení a LED koncové svítilny. Své udělá i hliníkový proužek v bočních lištách a stříbrné střešní nosiče – zkrátka detaily dokreslující fešný základ. Z luxusnějších prvků se do standardu dostalo vyhřívané čelní sklo, elektricky ovládané sedadlo řidiče nebo parádní hudební aparatura s tuctem reproduktorů.
Nejvíc ale z interiéru vyčnívá kvalitní hnědé kožené čalounění s logem Laurin & Klement vyraženým do každého z opěradel. Kromě této položky si můžete jednotlivé funkční prvky přikoupit i k nižší výbavě Elegance, která je proti L&K o 80 000 Kč levnější. Když už se ale člověk hodlá plácnout přes kapsu, byla by škoda okrást se o designové perličky vyhrazené pouze pro laurinku.
O technice
Nejsilnější diesel, pohon všech kol s pátou generací spojky Haldex a manuální převodovka si spolu dobře rozumějí. Řazení se kulisou neprohání tak hladce jako u verzí s předním pohonem nebo u benzinů, pořád ale patří k povedenějším. Ač by se mohlo zdát, že dvoulitr se 125 kW bude zbytečným rozmarem, v autě s plnou výbavou, čtyřkolkou a hmotností 1,5 tuny vyznívá jako ideál. Spotřeba dost závisí na stylu jízdy, respektive na rychlosti – uvolněným tempem jsme jeli za 5,5 l, na dálnici bral yeti už 7,1 litru. Celkový průměr se ustálil na nijak výjimečných 6,7 l/100 km.