Škoda Yeti Laurin & Klement: Yeti málem milionářem | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

Škoda Yeti Laurin & Klement: Yeti málem milionářem

Škoda Yeti 2.0 TDI 4x4 AP Laurin

Fotogalerie

6 fotografií

Touha po exkluzivitě může v případě Škody Yeti Laurin & Klement vytáhnout z peněženky téměř milion. Dává to smysl?

(více v čísle 20/14)

Psal se rok 1995, Škoda slavila 100. jubileum a na výroční edici felicie se poprvé objevila jména zakladatelů automobilky Laurin & Klement. Od té doby se tak jmenují všechny luxusní verze boleslavských vozů. Náročnou klientelu je připraven uspokojit i Yeti L&K v jedenácti variantách od 634 000 Kč, přičemž testovaný diesel 2.0 TDI 4x4 za 814 900 Kč představuje druhou nejvyšší sumu v ceníku. Dráž už to jde jen s automatem, a to o 50 000 Kč.

Útulný interiér je vyšperkovaný obkladem z černého klavírového laku. Za navigaci se připlácí, jinak je výbava velmi bohatá.
Autor: Josef Dvořák

O výbavě

Laurinka na první pohled zaujme. Dvoubarevná sedmnáctipalcová kola jí sluší, stejně jako bixenony s diodami denního svícení a LED koncové svítilny. Své udělá i hliníkový proužek v bočních lištách a stříbrné střešní nosiče – zkrátka detaily dokreslující fešný základ. Z luxusnějších prvků se do standardu dostalo vyhřívané čelní sklo, elektricky ovládané sedadlo řidiče nebo parádní hudební aparatura s tuctem reproduktorů.

Standardem výbavy Laurin
Autor: Josef Dvořák

Nejvíc ale z interiéru vyčnívá kvalitní hnědé kožené čalounění s logem Laurin & Klement vyraženým do každého z opěradel. Kromě této položky si můžete jednotlivé funkční prvky přikoupit i k nižší výbavě Elegance, která je proti L&K o 80 000 Kč levnější. Když už se ale člověk hodlá plácnout přes kapsu, byla by škoda okrást se o designové perličky vyhrazené pouze pro laurinku.

Krásná dvoubarevná kola průměru 17 palců trochu snižují komfort jízdy
Autor: Josef Dvořák

O technice

Nejsilnější diesel, pohon všech kol s pátou generací spojky Haldex a manuální převodovka si spolu dobře rozumějí. Řazení se kulisou neprohání tak hladce jako u verzí s předním pohonem nebo u benzinů, pořád ale patří k povedenějším. Ač by se mohlo zdát, že dvoulitr se 125 kW bude zbytečným rozmarem, v autě s plnou výbavou, čtyřkolkou a hmotností 1,5 tuny vyznívá jako ideál. Spotřeba dost závisí na stylu jízdy, respektive na rychlosti – uvolněným tempem jsme jeli za 5,5 l, na dálnici bral yeti už 7,1 litru. Celkový průměr se ustálil na nijak výjimečných 6,7 l/100 km.

Škoda Yeti 2.0 TDI 4x4 AP Laurin
Autor: Josef Dvořák

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
20 / 2014 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851