Peugeot 208: Motor, moje chlouba!
Dlouhodobě testovaný Peugeot 208 pokořil 30 000 kilometrů a s jarem mocně spěchá k cíli své služby. V jaké kondici?
(více v čísle 20/14)Je to někdy paradox. Když loni Peugeot 208 nastoupil do Světa motorů na roční službu zvanou dlouhodobý test, mnozí měli nejvíc výhrad k volbě benzinového tříválce. Dnes má auto za sebou přes 30 000 ujetých kilometrů a my se shodujeme vždyť tahle část je nakonec největší chloubou vozu.
Svižně se mnou…
Slibné parametry z tabulek dokazuje na silnicích, ba i dálnicích. Vyhovuje mu klidně svižnější, ale ustálené tempo, pružné zrychlení je navzdory točivé povaze ospalé. Dvojnásob to pak platí v nižších otáčkách.
Jasně, tu a tam někomu může vadit, jak se motor při akceleraci rozeřve. Známe pár aut, která umějí své tříválce tlumit lépe. S charakteristikou ladí odstupňování pětistupňové manuální převodovky. Ta je proti našim dřívějším zkušenostem s 208 z běžných testů lepší, k dokonalosti jí však přece jen něco chybí – zejména dráha mezi čtyřkou a pětkou je na náš vkus příliš dlouhá.
… za šest litrů
I když uplynulé měsíce, jimž měl vládnout led a sníh, nebyly v Česku kruté jako jindy, jízda na zimních pneumatikách se projevila vyšší spotřebou než na začátku testu. Teď na jaře se opět vracíme v průměru mezi 6,0-6,3 litru v kombinaci. Přestože jsme se občas snažili přiblížit v praxi číslu 4,5 l z technických údajů, tak nízko jsme to nedokázali. Rekord na nejlepších sto kilometrů zaznamenaných v našem palubním deníku zatím máme 5,3. Ale zkusíme jej ještě překonat!
Další podrobnosti najdete v tištěném vydání SM, č. 20/2014.