Budoucnost: Do celého světa
Malá italská pětistovka se chce vydat do lehčího terénu, Mercedes tvrdě testuje první SUV-kupé značky a Opel má překvapivě hotového nástupce jednoho ze svých nejmladších modelů.
(více v čísle 22/14)Časy, kdy automobilky vyvíjely různé vozy pro jednotlivé kontinenty, jsou pryč. Dnes už je jiná doba. Vozy z této strany se totiž brzy prakticky v jedné a té samé podobě rozjedou do většiny světadílů.
Fiat 500X/Plus
Narozen 4. července. Název slavného válečného filmu s Tomem Cruisem si znovu připomeneme letos, kdy na stejný den připadne premiéra další novinky řady Fiat 500. Proč právě toto datum? Je to jednoduché – první pětistovka se světu ukázala 4. 7. 1957 a novodobá přesně na den padesát let poté. Fiat 500X se stane módním crossoverem typu Renaultu Captur, proti němu však bude mít v záloze pohon všech kol. Pohánět jej bude přeplňovaná benzinová čtrnáctistovka, případně známý diesel 1.6 MultiJet.
V modelu 500X půjde zároveň o sourozence Jeepu Renegade, s nímž bude vznikat na společné lince v italském Melfi . Tam se dodnes rodí punto, jehož nástupce Fiat 500 Plus se přestěhuje do Polska. Tento vůz se v rytmu doby pochlubí standardně dodávanou pětidveřovou karoserií a na linkách se objeví o rok později proti původnímu plánu, tedy až v sezoně 2016.
Mercedes-Benz MLC
O smysluplnosti těžkého a stísněného mafi ánského strašáka BMW X6 leckdo pochybuje, ale kasu výrobce plní slušně. Není tedy divu, že jej letos nahradí menší model X4. Přímého konkurenta dokonce brzy uvede i Audi. Stranou nestojí ani Mercedes-Benz. Model MLC už v Číně ukázal jako designový koncept. A jak Stuttgartské známe, většina jejich atraktivních studií se do roka a dne promění v sériový model.
Produkční verzi vozu MLC prý máme očekávat už v lednu na tradiční přehlídce v americkém Detroitu. O nabídce pohonných jednotek sice zatím nepadlo ani slovo, ale jisté je, že noční můrou BMW X6 M se v nejbližších letech stane extra silná verze MLC 63 AMG.
Opel Astra Notchback
Před týdnem jsme pronásledovali zamaskovaný pětidveřový hatchback coby prvního člena připravované nové generace Opelu Astra, a nyní už došlo na posledního! Po kombi, kupé GTC a MPV Zafi ra se totiž na závěr obnovy chystá tradiční sedan, u Opelu neobvykle pojmenovaný Notchback.
Ač ten současný je na trhu teprve od druhé poloviny roku 2012, prototypy nástupce už se prohánějí po světě! Zatím tedy jen v asijské verzi, která používá obchodní název Buick Verano/Excelle. Ta se však až na pár detailů a výběr pohonných jednotek naprosto shoduje se sedanem řady Astra. Jak jsme zjistili, hlavním úkolem příští astry bude úspora hmotnosti o 50-100 kilogramů podle provedení a větší prostor pro pohodlí cestujících.