Volkswagen Passat B8: Vstup do vyšších sfér
Premiéra nového passatu proběhne již 3. července, na povrch tedy začínají vyplouvat první konkrétní informace o tomto modelu. A že jich není zrovna málo. Tradiční zástupce střední třídy využije služeb modulární platformy MQB a nových přeplňovaných motorů TSI (EA211) a TDI (EA288).
(více v čísle 22/14)Zážehové jednotky budou k dispozici ve výkonovém rozpětí 92 kW (1.4 TSI) až 206 kW (2.0 TSI), vznětové nebudou o moc slabší. Základní 1.6 TDI poskytne velmi slušných 88 kW, zajímavějšími údaji ovšem disponuje dvoulitr. Kromě již známé verze 2.0 TDI/110 kW bude v nabídce příštího passatu fi gurovat také provedení se 140 kW. Největším překvapením je představení zcela nové pohonné jednotky 2.0 TDI BiTurbo s výkonem 176 kW a točivým momentem 500 N.m, jejíž vstřikovače zvládnou tlak až 2500 barů. Tento agregát bude spojen výhradně s pohonem všech kol 4Motion a novou sedmistupňovou samočinnou dvouspojkovou převodovkou DSG s označením DQ500. Ačkoliv vrcholný vznětový čtyřválec disponuje parametry, kterými se ještě před několika lety pyšnily třílitrové šestiválce, podle Volkswagenu se spokojí pouze s 5,3 litru na 100 km. Kromě zmíněných pohonných ústrojí se představí také plug-in hybrid. Základem této varianty je čtyřválec 1.4 TSI o výkonu 115 kW, který pracuje společně s elektromotorem. Kombinovaný výkon obou jednotek činí 155 kW, točivý moment dosahuje 400 N.m. Při plně nabitých bateriích zvládne hybridní Volkswagen Passat zdolat čistě na elektřinu až 50 km. Kromě novinek pod kapotou se můžeme těšit například na příplatkový Active Info Display s úhlopříčkou 12,3˝, jenž plně nahradí analogový přístrojový štít, head-up displej, druhou generaci multimediálního systému s funkcí Mirror Link (zobrazení displeje mobilního telefonu na obrazovce v autě) nebo opravdu širokou škálu jízdních asistentů.