Volkswagen Golf Sportsvan: Šmrncvan | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

11. 6. 2014

Volkswagen Golf Sportsvan: Šmrncvan

Volkswagen Golf Sportsvan

S názvem nového MPV se u Volkswagenu úplně netrefi li, ale zase se jim povedlo postavit hezké a praktické auto. Což je velká změna.

(více v čísle 22/14)

Jestli jste uplynulých devět let přemýšleli, na co je dobrý Golf Plus, nebyli jste sami. Rozměrově se od hatchbacku lišil pouze výškou, což mu zajistilo mimořádně zavalitý vzhled bez použitelné výhody ve vnitřním prostoru. Hmatatelným dopadem byla jen vyšší pozice sedadel doprovázená stopadesátikilovou nadváhou a z ní plynoucí jízdní těžkopádností. Západoněmeckým důchodcům to vyhovovalo, mladé rodiny kupovaly Grand Scénic a C-Max.

Že mají ve Wolfsburku s nástupcem úplně jiné plány, prozrazuje už design prostoupený pocitem lehkosti: zmizel tradičně tlustý zadní sloupek, plochu boků štěpí výrazný prolis a přední světlomety i mlhovky jsou vytažené až do blatníků, aby širší maska zdůrazila šířku karoserie. Výsledek působí dynamicky a svěže.

Při prvních evropských jízdách, které se odehrály minulý týden v okolí romantického letoviska Saint Tropez, novinka skutečně přitahovala pozornost mladých lidí, o něž obchodníci Volkswagenu tolik usilují. Při hledání názvu už jim fantazie zjevně tolik nepřála. Ale jestli chtějí přízviskem Sport- naznačit, že auto má šmrnc, nejsou daleko od pravdy.

K délce základního hatchbacku přidává sportsvan 83 mm, s celkovými 4338 mm je skoro o dvacet centimetrů kratší než Kia Carens nebo C4 Picasso. Přesto dokáže vyčarovat téměř srovnatelný prostor pro posádku i zavazadla. Za to vděčí přísně uspořádané a krátké přídi s motorem skloněným vzad. Posuvná zadní sedadla poskytují cestujícím v zadní poloze komfort prezidentské limuzíny a dostatek místa zbývá, i když je posuneme o několik centimetrů vpřed. To je dobře, protože udávaný objem kufru 500 l ve skutečnosti vychází z jedné z těchto mezipoloh, což by v praxi znamenalo cestování s mezerami kolem zadního opěradla. Objem v základním uspořádání automobilka neuvádí.

Golf Sportsvan přijíždí s modernizovanými motory plnícími emisní normu Euro 6, odtud mírné zvýšení výkonu u některých verzí. Zvláštní příplatek za balíček Blue Motion Technology zanikl, stop-start už pomáhá snížit tabulkovou spotřebu standardně. Dieselové šestnáctistovce bohužel zůstává pětirychlostní manuál, rychlejší 2.0 TDI se dodává jen v drahé výbavě Highline.

Svezení po silnicích francouzského venkova potvrdilo kvality modulární stavby nových volkswagenů. S dlouhým rozvorem a vyšším těžištěm je sporstvan méně hravý, stabilnější a v zatáčkách rozvážnější než hatchback. Komfort odpružení, potlačení hluku i naladění stabilizace jsou však stejně přátelské a harmonické. Méně nás přesvědčil výhled přes výrazně skloněné sloupky a vysokou palubní desku. Mýtus lepšího výhledu z vyšších vozů jsme nedávno vyvrátili v testu SUV a tady to není o nic lepší.

Benzinové verze vycházejí o deset tisíc dráž než kombi Golf Variant, dieselové o dvacet. Sportsvan nabídne o sto litrů menší kufr, ale také variabilnější uspořádání interiéru. A o sedm schodů vyšší šmrnc.

Volkswagen Golf Sportsvan
Autor: Volkswagen

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
22 / 2014 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851