Audi A3 Cabriolet: Léto na dvě doby
Začíná období kabrioletů! Pro letní oťukávání jsme vybrali Audi A3 Cabriolet s motorem 1.4 TFSI vybaveným technologií vypínání válců.
(více v čísle 22/14)Audi se naštěstí nikdy nezabývalo pevnou skládací střechou, i v minulé generaci jezdilo A3 hezky postaru s klasickým plátnem. Nový model je ale podle nás výrazně atraktivnější, starší kabriolet s useknutou zádí působil dost disproporčně. Novinka je pravý elegán, protáhlejší siluetou blížící se většímu A5 Cabriolet.
Uvnitř jsme znovu museli konstatovat, že hodnotnější interiér v nižší střední třídě najít nelze. Minimalistická architektura je naživo nesmírně efektní a luxusní, vysoko hodnotíme ergonomii. S výjimkou ovládání multimediálního systému – rozhodně známe intuitivnější řešení. Jízda v A3 Cabriolet je v rámci segmentu velmi příjemná. K jistému kroucení karoserie samozřejmě dochází, tuhost karoserie je ale i tak jednoznačně příkladná. Podvozek i na sedmnáctipalcových pneumatikách nevídaně komfortně tlumí nerovnosti, motor je dokonale tichý.
Ovšem jen ve čtyřválcovém režimu. Jakmile v rámci šetření přepne jednotka na dva válce, interiér prostoupí výrazné vibrace a dunivý zvuk. Jestliže jsme u předchozích testů modelů se čtrnáctistovkou CoD chválili hladký a těžko rozpoznatelný přechod mezi jednotlivými režimy, zde byla změna opravdu citelně patrná. Lehké zhoupnutí by bylo ještě v pořádku, zvuková kulisa však obtěžuje. Zřejmě důsledek otevřené karoserie.
Pohonné jednotce 1.4 TFSI CoD se u Audi A3 Cabriolet doporučujeme vyhnout. Kdo by si chtěl kazit dojem z jinak výborného kabria neustálým pobrumláváním motoru?