Svět Motorů
Vstup pro předplatitele
Zapomněli jste heslo?

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

12. 6. 2014
Martin Machala

Audi A3 Cabriolet: Léto na dvě doby

Audi A3 Cabriolet 1.4 TFSI CoD Ambition

Fotogalerie

6 fotografií

Začíná období kabrioletů! Pro letní oťukávání jsme vybrali Audi A3 Cabriolet s motorem 1.4 TFSI vybaveným technologií vypínání válců.

(více v čísle 22/14)

Audi se naštěstí nikdy nezabývalo pevnou skládací střechou, i v minulé generaci jezdilo A3 hezky postaru s klasickým plátnem. Nový model je ale podle nás výrazně atraktivnější, starší kabriolet s useknutou zádí působil dost disproporčně. Novinka je pravý elegán, protáhlejší siluetou blížící se většímu A5 Cabriolet.

Vzadu je omezující spíš prostorová nabídka, samotné sedačky jsou překvapivě pohodlné. Hlavně na kolena je však místa pomálu.
Vzadu je omezující spíš prostorová nabídka, samotné sedačky jsou překvapivě pohodlné. Hlavně na kolena je však místa pomálu.
Autor: David Rajdl

Uvnitř jsme znovu museli konstatovat, že hodnotnější interiér v nižší střední třídě najít nelze. Minimalistická architektura je naživo nesmírně efektní a luxusní, vysoko hodnotíme ergonomii. S výjimkou ovládání multimediálního systému – rozhodně známe intuitivnější řešení. Jízda v A3 Cabriolet je v rámci segmentu velmi příjemná. K jistému kroucení karoserie samozřejmě dochází, tuhost karoserie je ale i tak jednoznačně příkladná. Podvozek i na sedmnáctipalcových pneumatikách nevídaně komfortně tlumí nerovnosti, motor je dokonale tichý.

Interiér
Interiér
Autor: David Rajdl

Ovšem jen ve čtyřválcovém režimu. Jakmile v rámci šetření přepne jednotka na dva válce, interiér prostoupí výrazné vibrace a dunivý zvuk. Jestliže jsme u předchozích testů modelů se čtrnáctistovkou CoD chválili hladký a těžko rozpoznatelný přechod mezi jednotlivými režimy, zde byla změna opravdu citelně patrná. Lehké zhoupnutí by bylo ještě v pořádku, zvuková kulisa však obtěžuje. Zřejmě důsledek otevřené karoserie.

Ve čtyřválcovém režimu je motor nesmírně tichý, na dva už ale výrazně hlučí. Spotřeba se dá stlačit pod pět litrů.
Ve čtyřválcovém režimu je motor nesmírně tichý, na dva už ale výrazně hlučí. Spotřeba se dá stlačit pod pět litrů.
Autor: David Rajdl

Pohonné jednotce 1.4 TFSI CoD se u Audi A3 Cabriolet doporučujeme vyhnout. Kdo by si chtěl kazit dojem z jinak výborného kabria neustálým pobrumláváním motoru?

Audi A3 Cabriolet 1.4 TFSI CoD Ambition
Audi A3 Cabriolet 1.4 TFSI CoD Ambition
Autor: David Rajdl

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
22 / 2014Objednat čísloDalší články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF

Zaregistrujte se zdarma
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Pokračujte zde!

Předplatné

Objednejte si roční předplatné Světa motorů včetně speciálů a získáte RETRO PUZZLE ŠKODA GARDE!

Výhody předplatného:

  • Roční předplatné jen za cenu 1293 Kč
  • Ušetříte!
  • Přístup do elektronického archivu časopisu
  • Časopis přímo do vaší schránky
Objednat
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851