Ford Mondeo: Škoda že se matador loučí
Osvědčená pravda říká, že nejlepší je kupovat auto na konci výrobního cyklu. Porodní chybičky už jsou dávno smazány a obvykle dostanete kopec výbavy v ceně.
(více v čísle 22/14)Nástupce současného Fordu Mondeo (od roku 2007) si dává pěkně na čas. Přestože jsme ho ohlašovali už loni touto dobou – a v Evropě dávno všichni vědí, jak model prodávaný v Americe pod názvem Fusion vypadá – na vlastní kůži si ho tady ještě osahal málokdo. Prodávat se bude od podzimu, napřesrok prý dokonce s pohonem všech kol nebo jako hybrid.
A právě díky prodlužování životního cyklu současného modelu teď můžete opravdu dobře nakoupit. Zásluhou akčních výbav a zvýhodnění pořídíte dosluhující mondeo už od 529 990 Kč. Zatímco konkurenční superb nebo passat už také nejsou nejmladší, byť to zakrývají facelifty, první z nich začíná na 544 900 Kč a druhý na 653 900 Kč.
Nejlépe uděláte, pokud se smíříte s osekaným výčtem zvýhodněných motorů a výbav. Tím pádem se rozhodování smrskne na minimum: liftback/kombi, motor benzin 1.6 EcoBoost/diesel 2.0 TDCi a výbava Winner Plus/Titanium Plus. Vše můžete podpořit různými balíčky doplňků a výbav. Takže ve finále zaručeně do tři čtvrtě milionu složíte nové auto s nadbytkem prostoru, vyváženými jízdními vlastnostmi a poctivou technikou.
My jsme si to potvrdili za volantem liftbacku s dvoulitrovým dieselem se 103 kW. Nemá takový turboefekt jako nejsilnější 2.2 TDCi, je zvýhodněn proti 2.0 TDCi/120 kW a má víc výkonu než 1.6 TDCi/85 kW. Kromě toho jezdí také do šesti litrů nafty. Vždycky žasneme nad vyváženým nastavením podvozku mondea, které se přes nerovnosti přenáší plavně, bez bouchání, ale v ostrých zatáčkách se výrazně neponořuje. K tomu doporučujeme brzdit v rozletu při zaškrtávání ceníku a skončit s rozměrem na sedmnáctipalcových kolech – osmnáctky nebo devatenáctky už komfort na českých vozovkách omezují. Nicméně ať sáhnete kamkoliv, neuděláte s mondeem chybu. Je to prostě vyvážené auto bez začátečnických chybiček. Pokud vám nevadí, že už je trochu okoukané…