Ford Mondeo: Škoda že se matador loučí | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

Ford Mondeo: Škoda že se matador loučí

Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium Plus

Fotogalerie

4 fotografie

Osvědčená pravda říká, že nejlepší je kupovat auto na konci výrobního cyklu. Porodní chybičky už jsou dávno smazány a obvykle dostanete kopec výbavy v ceně.

(více v čísle 22/14)

Nástupce současného Fordu Mondeo (od roku 2007) si dává pěkně na čas. Přestože jsme ho ohlašovali už loni touto dobou – a v Evropě dávno všichni vědí, jak model prodávaný v Americe pod názvem Fusion vypadá – na vlastní kůži si ho tady ještě osahal málokdo. Prodávat se bude od podzimu, napřesrok prý dokonce s pohonem všech kol nebo jako hybrid.

znětový dvoulitr je známý i z peugeotů a citroënů. Ve fordu ale nezlobí fi ltry pevných částic.
Autor: Jiří Káš

A právě díky prodlužování životního cyklu současného modelu teď můžete opravdu dobře nakoupit. Zásluhou akčních výbav a zvýhodnění pořídíte dosluhující mondeo už od 529 990 Kč. Zatímco konkurenční superb nebo passat už také nejsou nejmladší, byť to zakrývají facelifty, první z nich začíná na 544 900 Kč a druhý na 653 900 Kč.

Černý plastový středový panel si mondeo ke konci výrobního cyklu nezasloužilo. Dřív býval lakovaný, nebo dokonce dekorovaný.
Autor: Jiří Káš

Nejlépe uděláte, pokud se smíříte s osekaným výčtem zvýhodněných motorů a výbav. Tím pádem se rozhodování smrskne na minimum: liftback/kombi, motor benzin 1.6 EcoBoost/diesel 2.0 TDCi a výbava Winner Plus/Titanium Plus. Vše můžete podpořit různými balíčky doplňků a výbav. Takže ve finále zaručeně do tři čtvrtě milionu složíte nové auto s nadbytkem prostoru, vyváženými jízdními vlastnostmi a poctivou technikou.

Barevný palubní počítač s grafi kou získáte až s výbavou Titanium Plus. Někdo si ale stěžuje na komplikovanější ovládání proti základní verzi.
Autor: Jiří Káš

My jsme si to potvrdili za volantem liftbacku s dvoulitrovým dieselem se 103 kW. Nemá takový turboefekt jako nejsilnější 2.2 TDCi, je zvýhodněn proti 2.0 TDCi/120 kW a má víc výkonu než 1.6 TDCi/85 kW. Kromě toho jezdí také do šesti litrů nafty. Vždycky žasneme nad vyváženým nastavením podvozku mondea, které se přes nerovnosti přenáší plavně, bez bouchání, ale v ostrých zatáčkách se výrazně neponořuje. K tomu doporučujeme brzdit v rozletu při zaškrtávání ceníku a skončit s rozměrem na sedmnáctipalcových kolech – osmnáctky nebo devatenáctky už komfort na českých vozovkách omezují. Nicméně ať sáhnete kamkoliv, neuděláte s mondeem chybu. Je to prostě vyvážené auto bez začátečnických chybiček. Pokud vám nevadí, že už je trochu okoukané…

Čtyřdveřový Ford Mondeo už u nás nekoupíte, na výběr je jedině liftback nebo kombi
Autor: Jiří Káš

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
22 / 2014 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851