Harley-Davidson Tri Glide Ultra: Jiný svět | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

13. 6. 2014

Harley-Davidson Tri Glide Ultra: Jiný svět

Harley-Davidson Tri Glide Ultra

Fotogalerie

6 fotografií

Pro někoho nepochopitelný úlet, pro jiného nejschůdnější cesta k legendě Harley-Davidson. Tříkolka Tri Glide Ultra.

(více v čísle 22/14)

Letošní novinka vznikla v rámci projektu Rushmore. Zjednodušeně jde o spolupráci se zákazníky, pro které se potom vyrábí motocykly na míru. A jelikož si potenciální zájemci moc přáli tříkolku, Harley-Davidson jim vyšel vstříc. Ťukáte si na čelo? To můžete, jistou logiku ale takový stroj dává. Na Tri Glide Ultra nepotřebujete řidičský průkaz na motorku, stačí vám béčko. Jednou stopou nezasažený automobilista si tak může splnit sen o harleyi, aniž by riskoval na vrtkavé motorce. Pojďme tedy za řídítka dvoustopého harleye!

Tři, nebo čtyři?

V zásadě se domníváme, že daleko větší problém budou mít s tříkolkou kovaní motorkáři než takový „béčkový“ benjamínek. Snažit se přenést návyky z jedné stopy na tříkolku je totiž to nejnebezpečnější, co můžete. S motorkou nemá ovládání Tri Glidu společného vlastně nic. Jízdu na dvoustopém harleyi bychom jednoznačně nejvíc přirovnali ke čtyřkolce. Do zatáček musíte tříkolku vysloveně nutit silou – samozřejmě jenom prostřednictvím řídítek, náklony jsou vám houby platné. Pomůže jen zapřít se na správné straně, abyste řídítka snáze přetlačili. Trochu cviku a hodně síly to sice chce, po pár kilometrech ale zjistíte, že Tri Glide vlastně i zatáčí.

Nejvhodnějším teritoriem pro tříkolku je však jednoznačně dálnice. A nejlépe s dokonale hladkým povrchem. Na nerovnostech zadní náprava citelně poskakuje a pruží jako klasický hardtail. Tedy skoro vůbec. Na rozbité silnici má navíc tříkolka tendenci kopírovat terén a udržet ji v přímém směru vyžaduje pozornost. Sílu ani tak ne, tlumič řízení je zde neocenitelným pomocníkem.

Metráček krát pět

Tri Glide Ultra pohání největší dvouválec, jaký má aktuálně Harley-Davidson k dispozici. Jde tedy o sedmnáctistovku s točivým momentem necelých 140 N.m, od letošního roku revolučně s hlavami válců chlazenými kapalinou. Zbytek motoru má nadále na starosti vzduch, to aby harley pořád zněl jako harley. Strojovna tedy pořádná, vzhledem k pohotovostní hmotnosti tříkolky plných 560 kg však nanejvýš odpovídající. Ani nezkušený automobilista nemusí mít z plného plynu obavy, zátah je přinejlepším slušný.

Patrně všichni si však budou zvykat na mírně laxní brzdný účinek tříkolky. Ta je sice na předním kole opatřena dvojitým kotoučem s šestipístkovými třmeny, po jednom kotouči dostalo rovněž každé zadní kolo, pořád ale proti nim stojí znatelně víc než půl tuny. Používat jenom pravou páčku s účinností na přední kolo nemá valného smyslu, prakticky výhradně doporučujeme šlapat na pedál, který přední a zadní kotouče zkombinuje.

Zadání splněno

Po pravdě jsme čekali, že Harley-Davidson Tri Glide Ultra nás bude od začátku do konce jenom štvát. Svezení na tříkolce bylo ale nakonec zajímavým zážitkem. Velice neortodoxním, vyplněným občasným proklínáním stroje, ale chytlavým.

Základní poslání – tedy „jednostopou“ mobilitu se značkou Harley-Davidson pro dvoustopé řidiče – splňuje Tri Glide Ultra beze zbytku. Ale těch peněz! Za tříkolku zaplatíte nejmíň 810 000 Kč, což vyžaduje opravdu enormní nadšení pro věc.

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
22 / 2014 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851