Volkswagen Polo Comfortline: Opačný přístup
Spíš než o faceliftu bychom v případě VW Polo mluvili o modernizaci. Vnější design se totiž změnil minimálně, středobodem novinek je technika!
(více v čísle 23/14)Člověk musí mít starší polo nastudované jak vyjmenovaná slova, aby facelift rozlouskl. Kromě předního a zadního nárazníku, optiky svítilen a masky chladiče na nic jiného stejně nepřijde. Citlivý přístup byl podle nás namístě, Volkswagen Polo i po pěti letech můžeme směle považovat za atraktivní automobil. Uvnitř došlo na instalaci rozměrnějšího displeje informačního systému, nové je i ovládání ventilace. Absolutní přehlednost a v kontextu malých aut výjimečná kvalita stále patří k nejsilnějším stránkám pola.
Ten nejlepší
Dvanáctistovka TSI aneb nejzásadnější moment nového pola. Označení 1.2 TSI sice znají i majitelé minulého modelu, aktuálně se však do malého volkswagenu probojoval čtyřválec řady EA 211 s rozvody poháněnými řemenem. Zlobivý řetěz se tedy pola už netýká, stejně tak by se neměla opakovat výrazně kolísající spotřeba. Přesvědčíme se.
První dojem z nového motoru je jednoznačný – čtyřválec není skoro vůbec slyšet, utlumení dvanáctistovky je nebývale důsledné. Nějaký ten zvuk vyloudí TSI až při zrychlování, stále do interiéru proniká po špičkách.
Do slušného klusu se však polo dostane i v testované slabší verzi dvanáctistovky, nově naladěné na 66 kW. Zátah na první čtyři rychlostní stupně je vždy plně vyhovující, akcelerace začíná trochu váznout až na dlouhou pětku. Že bychom ale kvůli tomu zatoužili po silnějším 1.2 TSI/81 kW opatřeném převodovkou šestistupňovou, to tvrdit nemůžeme. Pro potřeby pola se dvanáctistovka s výkonem 66 kW jeví jako nejlepší možná motorická volba.
I pro ustálenou nízkou spotřebu. Za pět litrů jsme za určitých podmínek dokázali jezdit i v Praze, nad šest litrů jsme se dostávali jenom v beznadějných zácpách nebo při dálničním průletu.
Pořád polo
Malý volkswagen se v naší redakci už dlouho nezastavil, na modernizovaný model jsme tak byli hodně zvědaví. Dopředu jsme si vytvořili představu o zmenšeném golfu, který se od modelu nižší střední třídy liší právě jen rozměry. Ne že bychom byli zklamaní, polo je v rámci segmentu špičkovým počinem, stále však jde o malé auto. Uvnitř doslova. To je určitě největší problém aktuální generace. Interiér působí velice stísněně, nízké čelní okno pocitu vzdušnosti rozhodně nepřidá. S výhledem mají potíže hlavně vyšší řidiči, kteří by si rádi posaz snížili, dopřáno jim to však není. Pro menší postavy je koncipována i samotná sedačka, nám vadily především kratší sedáky.
Z řad segmentu B se polo nejvíce vymyká celkovým jízdním komfortem. Výborné odhlučnění jsme už zmínili, nadprůměrně pohodlný je také podvozek. I v tomto směru zůstává polo polem, ovšem v nejlepším slova smyslu!
Potřebuje víc
Základní cena 311 900 korun za 1.2 TSI/63 kW je sice dost vysoká, vzhledem k výbavě a hlavně kvalitám pola však tuto částku za nemístnou označit nelze. Spíš jde o peníz zcela odpovídající náskoku před konkurencí.