Svět Motorů
Vstup pro předplatitele
Zapomněli jste heslo?

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

20. 6. 2014
Martin Machala

Volkswagen Polo Comfortline: Opačný přístup

Volkswagen Polo 1.2 TSI/66 kW Comfortline

Fotogalerie

10 fotografií

Spíš než o faceliftu bychom v případě VW Polo mluvili o modernizaci. Vnější design se totiž změnil minimálně, středobodem novinek je technika!

(více v čísle 23/14)

Člověk musí mít starší polo nastudované jak vyjmenovaná slova, aby facelift rozlouskl. Kromě předního a zadního nárazníku, optiky svítilen a masky chladiče na nic jiného stejně nepřijde. Citlivý přístup byl podle nás namístě, Volkswagen Polo i po pěti letech můžeme směle považovat za atraktivní automobil. Uvnitř došlo na instalaci rozměrnějšího displeje informačního systému, nové je i ovládání ventilace. Absolutní přehlednost a v kontextu malých aut výjimečná kvalita stále patří k nejsilnějším stránkám pola.

Volkswagen Polo 1.2 TSI/66 kW Comfortline
Volkswagen Polo 1.2 TSI/66 kW Comfortline
Autor: David Rajdl

Ten nejlepší

Dvanáctistovka TSI aneb nejzásadnější moment nového pola. Označení 1.2 TSI sice znají i majitelé minulého modelu, aktuálně se však do malého volkswagenu probojoval čtyřválec řady EA 211 s rozvody poháněnými řemenem. Zlobivý řetěz se tedy pola už netýká, stejně tak by se neměla opakovat výrazně kolísající spotřeba. Přesvědčíme se.

Přeplňovaná dvanáctistovka je naprosto vzorně utlumená, dynamika zcela vyhovuje i ve verzi s výkonem 66 kW. Spotřebu dlouhodobě udržíte do 5,5 litru.
Přeplňovaná dvanáctistovka je naprosto vzorně utlumená, dynamika zcela vyhovuje i ve verzi s výkonem 66 kW. Spotřebu dlouhodobě udržíte do 5,5 litru.
Autor: David Rajdl

První dojem z nového motoru je jednoznačný – čtyřválec není skoro vůbec slyšet, utlumení dvanáctistovky je nebývale důsledné. Nějaký ten zvuk vyloudí TSI až při zrychlování, stále do interiéru proniká po špičkách.

Do slušného klusu se však polo dostane i v testované slabší verzi dvanáctistovky, nově naladěné na 66 kW. Zátah na první čtyři rychlostní stupně je vždy plně vyhovující, akcelerace začíná trochu váznout až na dlouhou pětku. Že bychom ale kvůli tomu zatoužili po silnějším 1.2 TSI/81 kW opatřeném převodovkou šestistupňovou, to tvrdit nemůžeme. Pro potřeby pola se dvanáctistovka s výkonem 66 kW jeví jako nejlepší možná motorická volba.

Řazení pětistupňového manuálu můžeme jenom chválit. Šestistupňová převodovka se dodává v kombinaci se silnější dvanáctistovkou TSI.
Řazení pětistupňového manuálu můžeme jenom chválit. Šestistupňová převodovka se dodává v kombinaci se silnější dvanáctistovkou TSI.
Autor: David Rajdl

I pro ustálenou nízkou spotřebu. Za pět litrů jsme za určitých podmínek dokázali jezdit i v Praze, nad šest litrů jsme se dostávali jenom v beznadějných zácpách nebo při dálničním průletu.

Pořád polo

Malý volkswagen se v naší redakci už dlouho nezastavil, na modernizovaný model jsme tak byli hodně zvědaví. Dopředu jsme si vytvořili představu o zmenšeném golfu, který se od modelu nižší střední třídy liší právě jen rozměry. Ne že bychom byli zklamaní, polo je v rámci segmentu špičkovým počinem, stále však jde o malé auto. Uvnitř doslova. To je určitě největší problém aktuální generace. Interiér působí velice stísněně, nízké čelní okno pocitu vzdušnosti rozhodně nepřidá. S výhledem mají potíže hlavně vyšší řidiči, kteří by si rádi posaz snížili, dopřáno jim to však není. Pro menší postavy je koncipována i samotná sedačka, nám vadily především kratší sedáky.

Hlavně sedákům by prospělo pár centimetrů navíc, nevyhovovala nám ani zvýšená pozice za volantem. Proč nejde sedačka posunout níž?
Hlavně sedákům by prospělo pár centimetrů navíc, nevyhovovala nám ani zvýšená pozice za volantem. Proč nejde sedačka posunout níž?
Autor: David Rajdl

Z řad segmentu B se polo nejvíce vymyká celkovým jízdním komfortem. Výborné odhlučnění jsme už zmínili, nadprůměrně pohodlný je také podvozek. I v tomto směru zůstává polo polem, ovšem v nejlepším slova smyslu!

Potřebuje víc

Základní cena 311 900 korun za 1.2 TSI/63 kW je sice dost vysoká, vzhledem k výbavě a hlavně kvalitám pola však tuto částku za nemístnou označit nelze. Spíš jde o peníz zcela odpovídající náskoku před konkurencí.

Volkswagen Polo 1.2 TSI/66 kW Comfortline
Volkswagen Polo 1.2 TSI/66 kW Comfortline
Autor: David Rajdl

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
23 / 2014Objednat čísloDalší články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF

Zaregistrujte se zdarma
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Pokračujte zde!

Předplatné

Objednejte si roční předplatné Světa motorů včetně speciálů a získáte ZAHRADNICKÝ SET STARKHOF!

Výhody předplatného:

  • Roční předplatné jen za cenu 1293 Kč
  • Ušetříte!
  • Přístup do elektronického archivu časopisu
  • Časopis přímo do vaší schránky
Objednat
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851