Svět Motorů
Vstup pro předplatitele
Zapomněli jste heslo?

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

33. GTI Treffen u jezera Wörthersee: Na topole pod jezerem...

Yeti Xtreme

… seděl vodník ve vesnici Reifnitz a zíral. Tolik lidí, muziky a upravených aut má u Wörthersee jen jednou ročně.

(více v čísle 23/14)

Ještě teď nám duní hlava. Tuningový sraz u rakouského jezera Wörthersee je jedna velká taneční party. Potetovaní týpci, jejich vyzývavé polovičky, narvané stánky s doplňky a hlavně všude samé vymazlené káry koncernu Volkswagen.

Škoda přijela k jezeru pod alpskými masivy popáté v 33leté historii akce, která byla původně jen soukromým srazem Golfů GTI. Dnes patří Boleslavští se svými koncepty a hosteskami k hlavním hvězdám.

Yeti Xtreme

Tým Jozefa Kabaně si pro letošek pohrál s yetim. Svérázná karoserie SUV očividně skrývá i po sedmi letech značný potenciál. Spojení nesportovního modelu Yeti s designem rallyeových speciálů funguje překvapivě dobře. Koncept úplně voní dálkovými off-road rallye.

A byl by na ně vyzbrojený. Balonové pneumatiky se hned tak něčeho nezaleknou, a pozor, jsou obuté na sériové ráfky! Blatníky ale sériové zůstat nemohly. Jsou o nějakých pět šest centimetrů širší.

V zadní části se nám zdál Xtreme podezřele dlouhý, a tak jsme se šli zeptat šéfdesignéra na pravdu. „Pouhý optický klam. Snížili jsme střechu, vzadu skoro o 10 cm. Díky tomu může yeti působit delším dojmem, ale ve skutečnosti není,“ vysvětlil nám Jozef Kabaň. Interiér nešel cestou přestavby, ale spíš zušlechtění. Čtyři sportovní sedačky Recaro, potah palubní desky z alcantary a karbonové obložení udělají své.

CitiJet

Šestnáct studentů Škoda Auto Středního odborného učiliště pracovalo půl roku na projektu vlastního vozu, s jehož fi nálním vývojem a realizací jim pak automobilka pomohla.

Městský roadster CitiJet vychází z třídveřového citigo, absenci střechy nahrazuje instalovaný trubkový rám a hranatý bezpečnostní oblouk. Hodně se nám líbí nápad se zadním křídlem, které vyrůstá přímo z blatníků.

Dvoubarevné lakování není u škodováckých konceptů ničím novým. CitiJet má na modrém boku bílá kola a na bílé polovině modré disky. Modře září také diody osvětlující podvozek a výfuky.

Motor zůstal standardní, tedy 1.0 MPI/55 kW. Skoro šestkrát tolik kilowattů nabízí audiosystém obydlující celý prostor za sedadly. Osvětlení interiéru reaguje na rytmus hudby.

Další podrobnosti najdete v tištěném vydání SM, č. 23/2014.

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
23 / 2014Objednat čísloDalší články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF

Zaregistrujte se zdarma
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Pokračujte zde!

Předplatné

Objednejte si roční předplatné Světa motorů včetně speciálů a získáte KÁVOVAR TCHIBO!

Výhody předplatného:

  • Roční předplatné jen za cenu 1293 Kč
  • Ušetříte!
  • Přístup do elektronického archivu časopisu
  • Časopis přímo do vaší schránky
Objednat
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851