33. GTI Treffen u jezera Wörthersee: Na topole pod jezerem...
… seděl vodník ve vesnici Reifnitz a zíral. Tolik lidí, muziky a upravených aut má u Wörthersee jen jednou ročně.
(více v čísle 23/14)Ještě teď nám duní hlava. Tuningový sraz u rakouského jezera Wörthersee je jedna velká taneční party. Potetovaní týpci, jejich vyzývavé polovičky, narvané stánky s doplňky a hlavně všude samé vymazlené káry koncernu Volkswagen.
Škoda přijela k jezeru pod alpskými masivy popáté v 33leté historii akce, která byla původně jen soukromým srazem Golfů GTI. Dnes patří Boleslavští se svými koncepty a hosteskami k hlavním hvězdám.
Yeti Xtreme
Tým Jozefa Kabaně si pro letošek pohrál s yetim. Svérázná karoserie SUV očividně skrývá i po sedmi letech značný potenciál. Spojení nesportovního modelu Yeti s designem rallyeových speciálů funguje překvapivě dobře. Koncept úplně voní dálkovými off-road rallye.
A byl by na ně vyzbrojený. Balonové pneumatiky se hned tak něčeho nezaleknou, a pozor, jsou obuté na sériové ráfky! Blatníky ale sériové zůstat nemohly. Jsou o nějakých pět šest centimetrů širší.
V zadní části se nám zdál Xtreme podezřele dlouhý, a tak jsme se šli zeptat šéfdesignéra na pravdu. „Pouhý optický klam. Snížili jsme střechu, vzadu skoro o 10 cm. Díky tomu může yeti působit delším dojmem, ale ve skutečnosti není,“ vysvětlil nám Jozef Kabaň. Interiér nešel cestou přestavby, ale spíš zušlechtění. Čtyři sportovní sedačky Recaro, potah palubní desky z alcantary a karbonové obložení udělají své.
CitiJet
Šestnáct studentů Škoda Auto Středního odborného učiliště pracovalo půl roku na projektu vlastního vozu, s jehož fi nálním vývojem a realizací jim pak automobilka pomohla.
Městský roadster CitiJet vychází z třídveřového citigo, absenci střechy nahrazuje instalovaný trubkový rám a hranatý bezpečnostní oblouk. Hodně se nám líbí nápad se zadním křídlem, které vyrůstá přímo z blatníků.
Dvoubarevné lakování není u škodováckých konceptů ničím novým. CitiJet má na modrém boku bílá kola a na bílé polovině modré disky. Modře září také diody osvětlující podvozek a výfuky.
Motor zůstal standardní, tedy 1.0 MPI/55 kW. Skoro šestkrát tolik kilowattů nabízí audiosystém obydlující celý prostor za sedadly. Osvětlení interiéru reaguje na rytmus hudby.
Další podrobnosti najdete v tištěném vydání SM, č. 23/2014.