Isuzu D-Max: Do práce! | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

Isuzu D-Max: Do práce!

Isuzu D-Max 2.5 TD Double Cab Premium AT

Fotogalerie

8 fotografií

Příslušnost k rodině nákladních vozidel dává novému Isuzu D-Max předpoklady pro nasazení v nejtěžších podmínkách.

(více v čísle 24/14)

Zatímco v Asii nebo Africe jsou terénní pick-upy běžné asi jako u nás fabia, na českých silnicích je sotva potkáme. A když už, tak modely výrobců osobních aut.

Japonské Isuzu D-Max je v našich končinách vzácností, přitom celosvětově jde o jeden z nejúspěšnějších modelů své kategorie. V roce 2012 přišel do Evropy v nové, o něco větší generaci. Letos nás poctil svou návštěvou rovnou v nejluxusnější možné variantě a s automatem.

Pro náročné

Kdo kupuje pick-up na práci, nejspíš má jiné priority než výbavu, ale i tu umí isuzu nabídnout. Verze Premium nás přivítala pohodlnými koženými sedadly s vyhříváním a elektrickým nastavením na místě řidiče, nechybí ani originálně ztvárněná samočinná klimatizace – bohužel na displej není za sluníčka vidět.

Jinak je kabina přehledná, funkční a docela útulná. Pro evropské zákazníky si značka připravila malý vtípek. Rádio má japonské uspořádání, takže Za volantem se sedí výš, díky čemuž je z isuzu dobrý výhled. Potěší velká zrcátka, méně už hůř čitelný displej klimatizace. se zesiluje pravým knoflíkem. Tím levým, po kterém většina řidičů automaticky sáhne, si přeladí stanici.

Nafta po svém

Označení TD na zádi evokuje léta devadesátá, pod kapotou se ovšem skrývá moderní motor vlastní konstrukce – na to si Isuzu vždy potrpělo. Řadový čtyřválec má objem 2,5 litru, přímé vstřikování a přeplňování dvěma turbodmychadly. Výkon 120 kW je teď jedinou volbou, v minulé generaci byly v nabídce motory dva: 2.5/100 kW a 3.0/120 kW. Zaujala nás kultura chodu, při klidné jízdě si čtyřválec jen tiše přede, ani na dálnici neobtěžuje hlukem. Koncepce hodně litrů v málo válcích je znát jen při zátěži, kdy motor zní hruběji. U pracanta se s tím ale žije snáz než v takové Toyotě Land Cruiser.

Automatická převodovka vnáší do jízdy pohodu, řadí sametově a v terénu je vítaným pomocníkem. Po sundání nohy z plynu umí plachtit (v rychlostech do 70 km/h vyřadí na neutrál) a šetřit palivo, nechybí možnost řadit manuálně sekvencí. Od dvoutunového mamuta s automatem jsme po pravdě čekali nestřídmé návyky, spotřeba mezi 7,5 a 8,0 litru proto příjemně překvapila.

Horolezec

Výhodou isuzu je příbuznost s nákladními auty. Jeho rám je robustní, a tedy připravený na dlouhodobý provoz v obtížných podmínkách. V tomto kontextu se může zdát slabinou absence uzávěry diferenciálu, ale o eliminaci prokluzu se stará elektronika prostřednictvím systému ESP. Vše funguje, jak má, s D-Maxem jen tak nezapadnete. Isuzu nemá mezinápravový diferenciál, takže jsme po silnicích jezdili s pohonem zadních kol. Předek jsme přiřazovali po opuštění asfaltu pohodlně otočným voličem, a to klidně za jízdy až do 100 km/h. Další poloha voliče zařadí redukci. Tunový náklad si pak můžete vyvézt třeba i po schodech. Předností vozu je možnost tažení 3,5tunového přívěsu, což není mezi pick-upy zdaleka samozřejmostí.

Klidně sklápěčka

Isuzu se snaží zákazníky co nejméně omezovat, a tak kromě tří verzí pick- -upu poskytuje jako jediný výrobce i šasi pro montáž individuální nástavby. V nabídce importéra najdete také několik důmyslných tematických přestaveb, které lze jako celek instalovat na korbičku: třeba modely řemeslník nebo lovec. Ve srovnání s konkurenty vychází isuzu o něco dráž, což se snaží kompenzovat výbavou a poctivou technikou.

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
24 / 2014 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851