Volkswagen CrossTouran: Rodina v kamení
Touran má své roky, s tím souvisí i hodně dodávkovitý vzhled. Ale co když ho převléknete do terénního kabátku?
(více v čísle 25/14)Volkswagen Touran zde byl už před jedenácti lety, za tu prošel jen dvěma modernizacemi, naposledy v roce 2010. Přesto má hlavně u českých rodin pořád slušné renomé. Navzdory faktu, že vypadá hodně usedle a ve srovnání s dnešními ladně navrženými minivany připomíná už spíše babičku z domova dodávek
Pořád má totiž hodně kvalit: komfortní podvozek, perfektní zpracování, přesné řízení, nízkou nákladovou hranu, možnost sedmimístného uspořádání (my jsme testovali pětimístné) a s Čechům veledobře známým motorem 2.0 TDI/103 kW i hodně slušnou spotřebu. V údajích přečtenou hodnotu 5,3 litru jsme sice na konci týdenního testu nenapsali, ale o deci pod šest litrů se vešli.
Jezdili jsme přitom verzí Cross. Ta vychází z druhého stupně výbavy Comfortline, za příplatek 18 000 Kč dostanete třeba černé ochranné kryty blatníků, zesílený podvozek či světlou výšku zvýšenou o jeden až dva centimetry. To sice neudělá z crossu terénní auto, ale na kamení se s ním můžete spustit s radostí. Výše zmíněné přednosti přitom ani v prachu cest nezmizí.