Ford Kuga: Základ není špatný nápad
Často máme ve zvyku v ceníku přehlížet nejlevnější variantu. V případě Fordu Kuga by to ale byla škoda.
(více v čísle 26/14)Zákazníci mají rádi robustní SUV a klidně oželí pohon všech kol. Během testu základní varianty Fordu Kuga jsme se navíc přesvědčili, že ani diesel není pro takové auto podmínkou, byť naftu s SUV obvykle podvědomě spojujeme.
Český ceník kugy zahrnuje třináct variant, první v pořadí je námi testovaná benzinová šestnáctistovka s turbem a předním pohonem. Ne zrovna nízká obvyklá cenovka 607 940 Kč pro tuto chvíli neplatí, do konce září můžete zmíněnou verzi pořídit v akci za 529 990 Kč. Podnikatelé navíc mohou využít fi nancování prostřednictvím úvěru Ford Credit, do kterého vstupují dokonce s cenou 499 990 Kč. A to už je částka, se kterou se může kuga konkurentům směle postavit. Co za ni dostanete?
Ne zas tak málo. Kola sice plechová a střešní nosiče černé, ale v předním nárazníku svítí mlhovky a uvnitř čeká klimatizace, tempomat, sedm airbagů, rádio nebo palubní počítač. Tedy vše podstatné pro každodenní život. A to včetně použitelného kufru, což bývala slabina první generace. Do Kugy II se už rodina v pohodě poskládá, objem 456 litrů má praktický tvar, a hlavně je prostor příjemně vysoký. V malém rozsahu můžete zavazadelník ovlivnit nastavitelným sklonem zadních opěradel, do rozsáhlejších variabilních kouzel se ale ford nepouští. Nečekejte tajné schránky ani falešné podlahy, pod koberec se vešla jen lepicí sada na opravu defektu.
Jakkoli se může zdát přeplňovaná zážehová šestnáctistovka pod kapotou SUV neobvyklá, dělala nám většinou radost. Začalo to příjemně tichým i kultivovaným chodem a pokračovalo zdatným zátahem, který výrazně neuvadal ani ve vyšších otáčkách, jak bývá u podobných agregátů zvykem. Pružný benzinový ecoboost lze provozovat mezi 1500 a 2000 otáčkami stejně dobře, jako jej točit k šestitisícové hranici. Pihou na kráse sympatické motorizace může být spotřeba, která v testu neklesla pod 8 l ani při uvolněném tempu. Celkový průměr 8,6 l/100 km patří k vyšším, na dálnici si kuga brala litrů devět.
Příjemný pocit na palubě dotvářelo sice delší, ale přesné a tiché řazení, stejně jako dobré odhlučnění podvozku a sedmnáctipalcových kol. Ta by mohla na velkých dírách bouchat o malinko méně, přesto patří testovaná kuga k velmi pohodlným SUV. A hlavně se v ní moc pěkně svezete, protože sportovní geny Fordu se ani v tomto případě zcela nevytratily.