Ford Kuga: Základ není špatný nápad | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

Ford Kuga: Základ není špatný nápad

Ford Kuga 1.6 EcoBoost 4x2 Trend

Fotogalerie

7 fotografií

Často máme ve zvyku v ceníku přehlížet nejlevnější variantu. V případě Fordu Kuga by to ale byla škoda.

(více v čísle 26/14)

Zákazníci mají rádi robustní SUV a klidně oželí pohon všech kol. Během testu základní varianty Fordu Kuga jsme se navíc přesvědčili, že ani diesel není pro takové auto podmínkou, byť naftu s SUV obvykle podvědomě spojujeme.

Český ceník kugy zahrnuje třináct variant, první v pořadí je námi testovaná benzinová šestnáctistovka s turbem a předním pohonem. Ne zrovna nízká obvyklá cenovka 607 940 Kč pro tuto chvíli neplatí, do konce září můžete zmíněnou verzi pořídit v akci za 529 990 Kč. Podnikatelé navíc mohou využít fi nancování prostřednictvím úvěru Ford Credit, do kterého vstupují dokonce s cenou 499 990 Kč. A to už je částka, se kterou se může kuga konkurentům směle postavit. Co za ni dostanete?

Originální design je vykoupen prostorovou náročností, velká karoserie slibuje víc místa. Některé materiály působí příliš lacině.
Autor: David Rajdl

Ne zas tak málo. Kola sice plechová a střešní nosiče černé, ale v předním nárazníku svítí mlhovky a uvnitř čeká klimatizace, tempomat, sedm airbagů, rádio nebo palubní počítač. Tedy vše podstatné pro každodenní život. A to včetně použitelného kufru, což bývala slabina první generace. Do Kugy II se už rodina v pohodě poskládá, objem 456 litrů má praktický tvar, a hlavně je prostor příjemně vysoký. V malém rozsahu můžete zavazadelník ovlivnit nastavitelným sklonem zadních opěradel, do rozsáhlejších variabilních kouzel se ale ford nepouští. Nečekejte tajné schránky ani falešné podlahy, pod koberec se vešla jen lepicí sada na opravu defektu.

Objem 456 litrů stačí i k rodinnému využití, potěší hloubka a výška kufru
Autor: David Rajdl

Jakkoli se může zdát přeplňovaná zážehová šestnáctistovka pod kapotou SUV neobvyklá, dělala nám většinou radost. Začalo to příjemně tichým i kultivovaným chodem a pokračovalo zdatným zátahem, který výrazně neuvadal ani ve vyšších otáčkách, jak bývá u podobných agregátů zvykem. Pružný benzinový ecoboost lze provozovat mezi 1500 a 2000 otáčkami stejně dobře, jako jej točit k šestitisícové hranici. Pihou na kráse sympatické motorizace může být spotřeba, která v testu neklesla pod 8 l ani při uvolněném tempu. Celkový průměr 8,6 l/100 km patří k vyšším, na dálnici si kuga brala litrů devět.

Benzinový turbomotor 1.6 EcoBoost je pružný a silný, ovšem se spotřebou si hlavu neláme. Méně než osm litrů je mu málo.
Autor: David Rajdl

Příjemný pocit na palubě dotvářelo sice delší, ale přesné a tiché řazení, stejně jako dobré odhlučnění podvozku a sedmnáctipalcových kol. Ta by mohla na velkých dírách bouchat o malinko méně, přesto patří testovaná kuga k velmi pohodlným SUV. A hlavně se v ní moc pěkně svezete, protože sportovní geny Fordu se ani v tomto případě zcela nevytratily.

Ford Kuga 1.6 EcoBoost 4x2 Trend
Autor: David Rajdl

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
26 / 2014 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851