Převodovka Volvo i-Shift DC: Dvě spojky, čtyřicet tun
Technika dvouspojkových převodovek se od sportovních speciálů přes osobní auta dostává i do těžké techniky.
(více v čísle 26/14)Po 7,5tunovém Mitsubishi Fuso Canter se dvě spojky objeví v plnokrevných dálkových tahačích Volvo FH, a to ve spojení s třináctilitrovým šestiválcem, jehož nejsilnější varianta podává 397 kW a 2600 N.m. Stejně jako ostatní výrobci uvádí Volvo coby hlavní výhodu plynulé zrychlení. Přerušení toku síly při řazení, obvyklé u ostatních převodovek, má za následek zpomalení, kterým čtyřicetitunová souprava ztrácí mnohem víc energie než osobní auto. Dvouspojková převodovka vychází ze stávající robotizované i-Shift a nabídne spojení s inteligentním tempomatem I See, který předvídá využití energie podle topografi e trasy uložené v navigaci.