Harley-Davidson Road King: Rumpál s tempomatem | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

Harley-Davidson Road King: Rumpál s tempomatem

Harley-Davidson Road King

Fotogalerie

6 fotografií

Velký model Road King nejlépe vystihuje hlavní kouzlo značky Harley-Davidson.
Je jím spojení poctivého železa s moderní technikou i funkcí.

(více v čísle 27/14)

Zatímco třeba v řadě Softail se vyskytují různé úlety a design má často přednost před funkcí, na motorkách z řady Touring, kam kromě slavné Electry Glide patří právě Road King, se vždy dá velmi dobře jezdit.

Harley-Davidson Road King
Autor: David Rajdl

Přestože Electra Glide dnes má navigaci s dotykovou obrazovkou i světlomet s technologií LED a její obrovské aerodynamické zakrytování nepasuje do každého vkusu, Road King stále vypadá jako nejklasičtější klasika. Moderní technika je nenápadně skryta.

Směrovky se ovládají na každé straně zvlášť a po průjezdu zatáčkou se samy vypnou. Všimněte si ovládání tempomatu.
Autor: David Rajdl

Už když jsme jej testovali před dvěma lety, měl na řídítkách kromě běžných spínačů (světla, houkačka) i jeden od tempomatu. Tehdy nás překvapilo, že když při 130 km/h stisknete tlačítko Cruise, jedete si na starosvětsky rumpálovité věci vlastně stejně pohodlně jako na moderních cesťácích od Hondy či BMW. Jen na nohy táhne samozřejmě víc a čelní štít to řeší spíš prostou velikostí než dokonalým aerodynamickým tvarem.

Kulatý světlomet je nyní „utajeně dvouparabolový“
Autor: David Rajdl

Provedení pro letošní rok je výsledkem projektu Rushmore, což je vlastně jakýsi průzkum spokojenosti zákazníků a snaha reagovat na jejich přání. Světlomet má nyní v kulatém retrotvaru přidanou samostatnou parabolu dálkových světel, brzdy fungují jako u zmíněné hondy či BMW (tedy při stisknutí přední brzdí i zadní a naopak), přední vidlice je tužší a agregát má tři koně (celkově 87, čili 64 kW) a čtyři newtonmetry (celkem 138 N.m) navíc.

Brzdy se jmenují Refl ex. Zatímco v rychlostech pod 35 km/h je můžete ovládat samostatně, nad touto hranicí brzdí vždy předek i zadek.
Autor: David Rajdl

Motor je stále totální vzduchem chlazenou klasikou (na což si japonské kopie jen hrají), byť už s malým přídavným olejovým chladičem. Jeho charakter nás uchvátil, bublá a duní se správnou intenzitou, která potěší, ale neunaví. A hlavně naprosto elasticky zabírá v každých otáčkách. Vibruje jenom na volnoběh, aby to byl drsný harley, při jízdě však je naopak úplně klidný. Díky pohonu zadního kola řemenem neškube, ani když v nízkých otáčkách necitlivě pracujete s plynem. A dokonce spotřeba paliva už nedosahuje deseti litrů – jezdili jsme úplně normálně za sedm. Pouze nás překvapilo, že ani tak mocný motor (objem 1690 cm3) nerozjede harley na víc než 170 km/h. Aerodynamika je holt asi to poslední, co ani mistři z Milwaukee nedokážou s klasickým pojetím motocyklu skloubit.

Velký dvouválec se spodovou charakteristikou je samozřejmě spojen s dost dlouhými převody. Abyste v kolonách nebourali do aut před sebou, musíte dost často jet přes spojku. A z toho jsou na Road Kingu křeče. Zatímco Electra Glide už má spojku hydraulickou, která na lamely působí větším převodem bez tření, Road King stále spoléhá na váznoucí lanko. Pod páčkou sice již zbývá vůle pro předpisové ovládání dvěma prsty, přesto majitelé zesláblých úřednických rukou musí vzít za páčku celou rukou.
Autor: David Rajdl

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
27 / 2014 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851