Quadro 350S: Autař motorkářem | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

Quadro 350S: Autař motorkářem

Quadro 350S

Fotogalerie

5 fotografií

Rádi byste dojížděli do práce na velkém skútru, ale nechce se vám dělat řidičák pro jednu stopu? Na Quadro 350S můžete přesednout rovnou z auta.

(více v čísle 27/14)

Nebudeme vám tvrdit, že tříkolové Quadro 350S je do města praktičtější než skútr. Není. Přes přední nápravu měří 80 cm a kličkování mezi auty vyžaduje víc odvahy a přesnou mušku. Ale na dojíždění do práce z příměstských destinací se jeví jako optimální sezonní stroj. K řízení stačí průkaz na auto, se kterým dnes můžete ovládat i skútr do 125 cm3 a 11 kW, ale quadro nabízí dospělou velikost a plnotučnou třistapadesátku s daleko atraktivnějšími parametry 19,8 kW a 28,8 N.m.

Motor představuje největší změnu nové verze 350S proti dosavadní 350D, u níž si zákazníci na ospalejší charakter dvouventilového jednoválce stěžovali. Čtyřventilový nástupce se příjemně vytáčí a jízda je hezky svižná, byť některé podobně motorizované skútry působí ještě živěji.

Výhodou tříkolové koncepce je stabilita přední nápravy, která dává i méně zkušenému pilotovi dostatek jistoty při krouhání zatáček a na kluzkém povrchu, jako jsou koleje, štěrk nebo voda. Díky stabilnímu předku a silnému motoru klouzne zadní kolo docela snadno, což sice také není v provozu příjemné, jde ale o bezpečnější a snadněji zvládnutelný druh smyku.

Z oblouku do oblouku se quadro překlápí trochu toporněji než klasická motorka, ale když ho dostanete do ruky, nechá se vodit hodně zostra a dovolí nečekaně velké náklony. Pokud je potřeba v zatáčce ještě trochu přitáhnout oblouk, stačí se trochu opřít do řídítek, a když na to přijde, poslat vnější přední kolo do vzduchu.

Přední náprava je řešena pomocí dvojice nezávisle zavěšených A ramen a tří stavitelných tlumičů. Musíme pochválit robustnost a citlivé naladění tohoto řešení, řidič dobře cítí, co se s předkem děje. Zatímco konkurenční piaggio zapojuje do hry i elektroniku, podvozek quadra je jednodušší, ryze mechanický. Při zastavení na křižovatce stačí držet rovnováhu a vzít za přední brzdu, destičky zakousnuté do kotoučů vás udrží vestoje bez sundání nohy na zem – pro okolí docela efektní záležitost. Ostatně jako celé quadro, které patří i kvůli vysoké ceně 179 990 Kč na českých silnicích k exotům. Starší model 350D se dál prodává o dvacet tisíc levněji.

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
27 / 2014 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851