Quadro 350S: Autař motorkářem
Rádi byste dojížděli do práce na velkém skútru, ale nechce se vám dělat řidičák pro jednu stopu? Na Quadro 350S můžete přesednout rovnou z auta.
(více v čísle 27/14)Nebudeme vám tvrdit, že tříkolové Quadro 350S je do města praktičtější než skútr. Není. Přes přední nápravu měří 80 cm a kličkování mezi auty vyžaduje víc odvahy a přesnou mušku. Ale na dojíždění do práce z příměstských destinací se jeví jako optimální sezonní stroj. K řízení stačí průkaz na auto, se kterým dnes můžete ovládat i skútr do 125 cm3 a 11 kW, ale quadro nabízí dospělou velikost a plnotučnou třistapadesátku s daleko atraktivnějšími parametry 19,8 kW a 28,8 N.m.
Motor představuje největší změnu nové verze 350S proti dosavadní 350D, u níž si zákazníci na ospalejší charakter dvouventilového jednoválce stěžovali. Čtyřventilový nástupce se příjemně vytáčí a jízda je hezky svižná, byť některé podobně motorizované skútry působí ještě živěji.
Výhodou tříkolové koncepce je stabilita přední nápravy, která dává i méně zkušenému pilotovi dostatek jistoty při krouhání zatáček a na kluzkém povrchu, jako jsou koleje, štěrk nebo voda. Díky stabilnímu předku a silnému motoru klouzne zadní kolo docela snadno, což sice také není v provozu příjemné, jde ale o bezpečnější a snadněji zvládnutelný druh smyku.
Z oblouku do oblouku se quadro překlápí trochu toporněji než klasická motorka, ale když ho dostanete do ruky, nechá se vodit hodně zostra a dovolí nečekaně velké náklony. Pokud je potřeba v zatáčce ještě trochu přitáhnout oblouk, stačí se trochu opřít do řídítek, a když na to přijde, poslat vnější přední kolo do vzduchu.
Přední náprava je řešena pomocí dvojice nezávisle zavěšených A ramen a tří stavitelných tlumičů. Musíme pochválit robustnost a citlivé naladění tohoto řešení, řidič dobře cítí, co se s předkem děje. Zatímco konkurenční piaggio zapojuje do hry i elektroniku, podvozek quadra je jednodušší, ryze mechanický. Při zastavení na křižovatce stačí držet rovnováhu a vzít za přední brzdu, destičky zakousnuté do kotoučů vás udrží vestoje bez sundání nohy na zem – pro okolí docela efektní záležitost. Ostatně jako celé quadro, které patří i kvůli vysoké ceně 179 990 Kč na českých silnicích k exotům. Starší model 350D se dál prodává o dvacet tisíc levněji.