Test: Peugeot RCZ - Na výkon je machR | SvetMotoru.cz
Svět Motorů
Vstup pro předplatitele
Zapomněli jste heslo?

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

Test: Peugeot RCZ - Na výkon je machR

Peugeot RCZ

Fotogalerie

6 fotografií

Fanoušci Peugeotu RCZ čekali čtyři roky na opravdu rychlou verzi R. Má o 70 koní víc, ale cenovka narostla skoro o 400 000 Kč. Stojí to za to?

(více v čísle 28/14)

Za volantem Peugeotu RCZ-R jsme nechápali, jak dokázali dostat z motoru 1.6 THP dvě stě sedmdesát koní! Kromě toho, že jde nejspíš o nejsilnější produkční šestnáctistovku vůbec, tak je RCZ-R dosud nejvýkonnějším sériovým vozem v historii automobilky. Na rozdíl od výchozí dvousetkoňové verze kupé RCZ, která už mimochodem jede velice hezky, dostal sportovní model R kované hliníkové písty. Turbodmychadlo twin scroll je větší a tlačí do motoru tolik vzduchu, že ho při přeřazování musí odfukovat přepouštěcí ventil – po městě můžete ohromovat zvukovými efekty. A může vám přitom být úplně jedno, že syté brumlání linoucí se z výfuku je jen divadlo – u RCZ ho dělá rezonátor.

Jenže obstojí takovému výkonu podvozek původem z modelu 308? Roztomile vypadající bublina je totiž opravdu rychlá se svým maximem 250 km/h a zrychlením z 0 na 100 km/h za 5,9 s (je o půl metráku lehčí než výchozí RCZ). V erku je podvozek proti běžnému RCZ snížen ještě o 10 cm. Na přední nápravě se uvelebily obrovské brzdové kotouče s červenými třmeny a především samosvorný diferenciál Torsen – v době elektronických systémů působí jako zjevení. Současně dává připomenout, že se s ním musí počítat. Při zrychlování v zatáčkách se sice vnitřní kolo neprotáčí, ale běda když rychle uberete plyn! Pak se předek stočí dovnitř zatáčky.

RCZ-R je hodně rychlé, ale proti VW Scirocco mu chybí přesnost v ovládání. Toyota GT86 má charisma, ale zase jí chybí výkon. Do útoku se chystá i třetí generace Audi TT, která ještě nezná cenu. RCZ zato exceluje u pumpy: týdenní test jsme odjezdili v průměru za 8,1 l/100 km!

Okruhová ochutnávka

Peugeot svému nejostřejšímu náčiní očividně důvěřuje – jinak by nás nenechal s ledovým klidem drtit auto na mosteckém okruhu. Nechme stranou brzdy, které hlásily únavu po nějakých čtyřech kolech, ale to se tu stává i věhlasnějším borcům. Na silnici si na mohutná Bremba stěžovat nebudete. Spíš se zaměřme na zbytek auta, který pracoval až nečekaně sympaticky. Malý nadopovaný motor stačil na to, abychom ani na dlouhé cílovce neusnuli, v zatáčkách si nás získal podvozek svou stabilitou a schopností projíždět rychlé oblouky pod plynem – mechanický samosvorný diferenciál je zkrátka k nezaplacení. Řízení by sneslo trochu přímější vazbu mezi koly a řidičem, nicméně ani tak jsme nemuseli auto v zatáčkách lovit a mohli ho celkem přesně vést v požadované stopě. Popravdě, RCZ-R mile překvapilo.

-bab-

 

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
28 / 2014Objednat čísloDalší články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF

Zaregistrujte se zdarma
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Pokračujte zde!
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851