Subaru Forester 2.0 XT: Infurianto (rozzuřeně) | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

24. 7. 2014

Subaru Forester 2.0 XT: Infurianto (rozzuřeně)

Subaru Forester

Fotogalerie

7 fotografií

Italské hudební názvosloví se stalo součástí marketingu Subaru. Proto se ho v testu Foresteru Turbo držíme i my.

(více v čísle 28/14)

Crossovery a SUV se obecně považují za rodinnou záležitost, pod jejich kapotami častěji najdeme přiměřeně úsporný diesel. Dynamické sklony jim však nejsou zcela zapovězeny, což dokládá furiantská verze Subaru Forester: dvoulitrový boxer dopuje turbodmychadlo, výkon stoupá na 177 kW a ke zrychlení na stovku stačí 7,5 sekundy. Ve výbavě Comfort s dvouzónovou klimatizací, xenonovými světlomety, parkovací kamerou a povinným automatem Lineartronic vyjde na 939 000 Kč, tedy o sto deset tisíc dráž než atmosférická verze.

Silné a výstřední osobnosti foresteru zdivočelé turbo sluší.

Dravá dynamika působí vzhledem k vysoké karoserii nezvykle, bezpečné naladění podvozku ji ale drží na uzdě. Zachovává přitom dostatek komfortu a poddajnosti, dlouhý zdvih náprav drží kola za všech okolností přilepená k vozovce. Zadní vrátka jistí stabilizační systém, který v duchu doby opatrně krotí přidávání plynu na výjezdu ze zatáčky. Pilota odkojeného závodní tradicí značky to může zklamat, ale pohon 4x4 se spojkou místo středového diferenciálu bezpečné jízdě moc jiných šancí nedává.

Variátorová převodovka z principu nemá na závodění dost rychlé reakce, manuální režim s předvolenými stupni ale funguje skvěle – pohotově a především předvídatelně. Vadila nám jen zbytečně divoká kalibrace pedálu, v městském provozu působila až nervózně a je s podivem, že s ní výrazněji nepracuje komfortní režim. Spotřeba ani při klidném zacházení neklesala pod devět litrů, to ale k dynamicky talentovanému vozu těchto rozměrů patří.

 

Sostenuto (zdrženlivě)

Oba dnešní přeplňované dvoulitry Subaru – benzinový i dieselový – dosahují točivého momentu 350 N.m. O to odvážněji působí nasazení variátorové převodovky, která sílu nepřenáší odvalováním zubů, ale třením řetězu o kuželová kola, což je náročnější na odolnost materiálů. Tyto převodovky se nejčastěji používají u skútrů a malých městských automobilů s daleko slabšími motory a předpokladem krátkého kilometrového nájezdu. Nasazení ve větších a těžších vozech dosud naráželo na rychlé opotřebení a nutnost neadekvátně drahých oprav (Mercedes-Benz třídy A a B, Ford Focus, Audi A6, Nissan Murano). Někteří výrobci proto variátor opoustili, Honda, Toyota a Subaru jeho nasazení naopak rozšiřují. Zda moderní materiály a povrchové úpravy splní očekávání delší životnosti, ukáže až čas. Rozhodující jistotou uživatelů vozů Subaru tak je záruka na pět let a 200 000 km.

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
28 / 2014 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851