Svět Motorů
Vstup pro předplatitele
Zapomněli jste heslo?

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

30. 7. 2014

Opel Vivaro: Expresní kurýr

Opel Vivaro: Expresní kurýr

Fotogalerie

8 fotografií

Nový Opel Vivaro má výrazný design, je větší, praktičtější, pohodlnější a hlavně úspornější.

(více v čísle 30/14)

Pět metrů dlouhá dodávka s celkovou hmotností až tři tuny jen se vznětovou šestnáctistovkou? Ještě nedávno nepředstavitelné! Jenže časy se mění. Emisní normy jsou stále přísnější a doléhají i na užitkové vozy. Proto v novém vivaru slouží jen turbodiesel 1,6 l, který stejně jako celý automobil vznikl v konstrukčních kancelářích Renaultu – opakuje se historie předchozí generace. My jsme vyzkoušeli nejsilnější variantu 1.6 BiTurbo s výkonem 103 kW. Jde o nejvýkonnější diesel v této objemové kategorii na trhu, za což vděčí dvojitému přeplňování. Menší turbo s malou setrvačností se spíná při nízkých otáčkách a zajišťuje rychlou odezvu na sešlápnutí plynového pedálu. Větší dmychadlo se ve vyšších otáčkách stará o dosažení maximální síly. A jak to funguje? Na to, že předchozí generace vybavená dvoulitrem měla dost síly již od volnoběhu, musejí noví zákazníci zapomenout. Maximum točivého momentu 340 N.m je totiž dostupné až od 1750 otáček a do této hranice agregát příliš dynamiky nenabízí. Potom ale předvádí divy a s velkou dodávkou si doslova pohrává, takže už nemáme strach, že by si s plně naloženým vozem neporadil. Svůj potenciál prezentuje až do 4200 otáček.    

Malý čtyřválec, prezentující se navíc kultivovaným chodem a výborným odhlučněním, se pod kapotou objevil hlavně kvůli spotřebě. Se systémem stop-start by podle výrobce měla testovaná verze jezdit v průměru za 6,1 l/100 km. My jsme sice naměřili 7,5 l, ale i tak je to výborná hodnota. Malému apetitu pomohla i dobře odstupňovaná šestistupňová manuální převodovka, díky níž motor při 130 km/h točí jen 2500 otáček. Navíc je přesná a řadičku máte blízko po ruce. Pohonná jednotka se nám líbila, stejně jako celý vůz. Volant nastavitelný ve dvou směrech zajišťuje pozici při řízení jako u běžného osobního vozu, sedadla jsou pohodlná a příjemně nás překvapily jízdní vlastnosti. Podvozek výborně tlumí nerovnosti, sedí v zatáčkách a ani na řízení jsme si nemohli stěžovat. Vivaro si dobře poradilo i se silným bočním větrem, přičemž se stabilita v přímém směru téměř nezměnila. K tomu můžeme připočíst příjemný interiér s řadou odkládacích přihrádek či držáků a za plechovou přepážkou dobře využitý prostor pro přepravu 5,2 m3 nákladu. Úžasný nápad představují dvířka v přepážce, díky kterým vivaro převeze až 3750 mm předměty. Snad jen design masky může někomu připadat neuspořádaný. Ten ale na praktické vlastnosti vliv rozhodně nemá.

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
30 / 2014Objednat čísloDalší články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF

Zaregistrujte se zdarma
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Pokračujte zde!
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851