Test: Suzuki S-Cross 1.6 DDiS 4x4 Elegance - Phil Collins 4x4
Střední proud požívá pověsti hudby duševně mdlé a vypočítavě odbyté. I obecný vkus se ale dá trefit poctivými nápady, což kromě Phila Collinse dokazuje Suzuki S-Cross.
(více v čísle 32/14)S původním SX4 sklidilo Suzuki mimořádný úspěch, ale jen u jisté části publika. Průchodnost lehkým terénem, volitelná čtyřkolka, praktický interiér a švihácký kukuč dnes vyhledává stále více lidí, většina z nich k tomu však potřebuje větší kufr. Když loni dozrál čas na generační obměnu, výrobce tato přání vyslyšel. S-Cross je o patnáct centimetrů delší a se základním objemem 430 litrů strčí do kapsy všechnu konkurenci – pokud započítáme rezervu, nechává za sebou Kiu Sportage, Škodu Yeti nebo nový Nissan Qashqai. Proti dobíhajícímu SX4 se o deset let posunul také interiér, kterému bychom s chutí dali přednost před posledními výtvory z Francie.
Auto ale nedělá jen kufr a palubní deska. Evropa žádá diesely a jejich implementace do menších vozů ještě nedávno představovala pro japonské automobilky noční můru. Z aut, která se zážehovým motorem po rozbitém asfaltu a dlažbě jen lehce tančila, se s těžkým dieselem pod kapotou staly drncající stvůry bez chuti jet. Ne tak z S-Crossu. Ladění podvozku pro litinový agregát 1.6 DDiS bylo mimořádně pečlivé, výsledkem čehož je skvělá kombinace komfortu a obratnosti, rytmus zavěšení ideálně sehraný s tuhostí karoserie a harmonie pohybů srovnatelná s Volkswagenem Golf. Dieselové suzuki se snadno a intuitivně řídí, jede klidně a neobtěžuje posádku rázy na nerovnostech ani hlukem pneumatik.
Motor sám této pečlivosti nezůstává nic dlužen. Do karoserie nepřenáší vibrace ani hukot a za tichého klapotu letí jako vítr. Nejnovější modifikace šestnáctistovky dodávané Fiatem nedopřává konkurenci od Renaultu, Opelu ani Hondy žádný náskok, o flegmatické octavii s pětikvaltem nemluvě. Za plynem jde ochotně, živě se vytáčí a už pod hranicí 2000 ot./min fouká karoserii do kopců na šestku. Ani nás nepřekvapilo, když na motorové brzdě přiznal nepovolený doping – naměřili jsme 94,5 kW a 338 N.m. Spotřeba ani na dálnici nestoupá přes šest litrů, jinak není těžké jezdit za pět.
Jediná potíž tak může být s výbavou. Zatímco předokolku dostaneme ve verzi Comfort za 475 900 Kč, pro pohon 4x4 zatím musíme skočit hned o dva stupně výš – za vyšperkovanou specifikaci Elegance zaplatíme 579 900 Kč. Kdo potřebuje čtyřkolku kvůli horám, nejspíš by dvouzónovou klimatizaci a xenony oželel. Snad na tom dovozce zapracuje, aby S-Cross dokázal svůj nevšední talent lépe prodat.