Test: Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Laurin & Klement
Výbava Laurin & Klement znamená u Škodovky tradičně nejvyšší dostupnou míru luxusu. Výjimkou není ani třetí generace octavie.
(více v čísle 34/14)Ještě teď si vzpomínám, jak jsem jako malý kluk slintal u okýnka Felicie Laurin & Klement. Pamatujete na ty nádherné šedé kožené sedačky? V mých očích to tenkrát byla taková škodovácká forma legendární renaulťácké výbavy baccara.
Přiznám se bez mučení, že podobný efekt ve mně nejnovější vydání specifikace Laurin & Klement vyvolat nedokázalo. Spojení černé a velmi tmavě hnědé na přístrojové desce s ne zcela věrohodnou imitací dřeva působí v prvé řadě dost ponuře, v druhé potom trochu lacině. Snaha o luxus vyznívá lehce křečovitě, obyčejnější výbavě Elegance nebo novince scout se v tomto směru daří jednoznačně více.
Příplatek 77 000 Kč proti Eleganci by se v tomto světle mohl jevit jako nerozumná rozmařilost, těžko však vyloučit možnost, že se někomu Laurin & Klement líbit bude. A hlavně, tučný příplatek ospravedlňuje hmatatelné rozšíření standardní výbavy, u Octavie Laurin & Klement tak už nemusíte připlácet za zadní boční airbagy, bixenony, sedačky v kombinaci kůže a alcantara nebo velmi pěkná osmnáctipalcová litá kola.
Ty by popravdě ani nemusely být, tedy v konkrétním testovaném případě s motorem 2.0 TDI o výkonu 110 kW. Jak je všeobecně známo, i tato motorizace se musí spokojit se zadní jednoduchou nápravovou. A i když v jejím naladění za poslední dobu mladoboleslavští velmi pokročili, na osmnáctipalcových kolech toho bylo na vlečenou nápravu už moc – těžký vznětový motor, takřka kompletní výbava včetně příplatkové panoramatické střechy… Aby si člověk připadal jako Laurin & Klement a vznětové motorizace se nechce vzdát, měl by velmi zvážit příplatek 55 000 Kč za pohon všech kol. Se zadní víceprvkovou nápravou!