Svět Motorů
Vstup pro předplatitele
Zapomněli jste heslo?

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

10. 10. 2014
Martin Machala

Rozhovor s Lubošem Vlčkem, šéfem prodejní organizace Škoda Auto Česká republika

Luboš Vlček, šéf prodejní organizace Škoda Auto Česká republika

Fotogalerie

4 fotografie

Poslední roky okupuje první místo nejprodávanějšího českého auta Škoda Octavia. Na tom by se nic nemělo měnit ani v budoucnu, fabia se však většímu modelu přiblíží.

(více v čísle 41/14)

Poslední roky okupuje první místo nejprodávanějšího českého auta Škoda Octavia. Na tom by se nic nemělo měnit ani v budoucnu, fabia se však většímu modelu přiblíží.

Nová škodovka se sice sotva stihla uvést na pařížském autosalonu, první reakce ale už určitě zaznamenáváte.

Rozhodně! Souvisí to i s postupným uváděním fabie třetí generace. Fotografie a nejrůznější informace o novince jsme uvolňovali v poměrně dlouhém časovém horizontu, názorů se nám tak sešla již celá řada. A musím říct, že jsou z velké většiny pozitivní.

Můžete být konkrétnější?

Velmi se líbí design, v tomto směru odvedl náš tým v čele s Jozefem Kabaněm skvělou práci. Po prvních jízdách s ještě lehce zamaskovanými vozy v Německu si novináři pochvalovali komfortní nastavení podvozku. Je pravda, že na tuto oblast jsme se hodně soustředili.

Nová fabia startuje podle ceníku na částce 234 900 Kč, vy sami ale za skutečný výchozí bod považujete až sumu 239 900 Kč. Proč?

V minulosti jsme byli několikrát kritizování za strohou výbavu našich základních modelů. Poučili jsme se a i v případě malé fabie chceme nabídnout skutečně dobrou výbavu už od nejlevnější verze. Proto ten důraz na zvýhodněný paket Active Plus.

Takže fabii za 234 900 Kč odsuzujete dopředu do role statisty?

Takto bych to neřekl. Určitě se najde skupina zákazníků, která se bez akčního paketu obejde a z autosalonu opravdu odjede s nejlevnější fabií. Podle nás však nepůjde o rozšířený jev, pro nás fabia opravdu začíná až na 239 900 Kč.

Za slabší tříválec ovšem. Silnější stojí o osmnáct tisíc víc. Není to příliš velký rozdíl?

Možná na první pohled. My jsme se však se slabším tříválcem snažili jít naproti těm zákazníkům, kteří slyší hlavně na co nejnižší cenu. A výkon motoru je pro ně druhořadou záležitostí.

O kterou motorizaci bude podle vás největší zájem?

Řekl bych, že motorovou jedničkou bude přeplňovaná čtyřválcová dvanáctistovka TSI. V její slabší verzi. Dále hodně sázíme na litrový tříválec v jeho výkonnější variantě.

A vznětové pohonné jednotky?

Ty budou hrát klíčovou roli ve fleetech, jednotliví zákazníci se podle nás zaměří jednoznačně na benzinové motory.

Fabia ale není úplně typickým fleetovým vozem…

To máte pravdu, zde hraje prim octavia. I u fabie sice předpokládáme určitý zájem ze strany firem, důležitější roli však sehraje v soukromém sektoru. Ten by měla rozhýbat, na rozdíl od fleetů totiž roste velmi pomalu. A kromě loajálních zákazníků, kteří si budou pořizovat již svoji třetí fabii, počítáme i s úplně novými zákazníky. Nová fabia určitě potáhne!

Nebojíte se, že vedle novinky trochu zapadne rapid? Zbude pro něj vůbec nějaký prostor?

To je dobrá otázka! Z vyložené kanibalizace však obavy nemáme. Rapid Spaceback se snažíme profilovat jako designově velmi osobitý model, u něhož budeme dále zvýhodňovat nejrůznější individualizační pakety. Divili byste se, kolik žen si Rapid Spaceback pořizuje!

A co liftback?

Ten je už přece jenom výrazně větší vůz než Fabia Combi. Rapid ve verzi liftback vnímáme spíš jako ekonomičtější alternativu k octavii.

V Paříži rovnou představujete i fabii ve verzi kombi. Slyšeli jsme, že se její cena bude hatchbacku velmi blížit. O kterou karosářskou variantu bude větší zájem?

Ano, u Fabie Combi jsme nastavili velmi atraktivní cenu, budete překvapeni! Zejména z tohoto důvodu by měl být poměr mezi hatchbackem a kombíkem zhruba půl na půl.

A blízká budoucnost nové fabie?

Nějaké další modely nebo motorizace? Přiznám se, že aktuálně se soustředíme na to, co máme. Tedy na zahájení prodeje hatchbacku a verze kombi, rovnou s v podstatě kompletní motorovou paletou. Na příští rok ale mohu slíbit Fabii Monte Carlo a hospodárný GreenLine!

Luboš Vlček, šéf prodejní organizace Škoda Auto Česká republika
Luboš Vlček, šéf prodejní organizace Škoda Auto Česká republika
Autor: Svět motorů

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
41 / 2014Objednat čísloDalší články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF

Zaregistrujte se zdarma
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Pokračujte zde!
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851