Opel Corsa E: Vnitřní dospívání | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

Opel Corsa E: Vnitřní dospívání

Opel Corsa E

Fotogalerie

15 fotografií

Zatímco vnější design Opelu Corsa udělal spíš evoluční krůček, interiér a jízdní projev poskočily o třídu.

(více v čísle 44/14)

Už při prvním ohledání nového malého opelu na pařížském autosalonu jsme netajili rozpaky z „nového“ designu. Z předchůdce nezůstal jediný plech ani plast a corsa je opravdu fešanda, dobrá práce designérů jen trochu doplácí na použití původního (prostorově vydařeného) skeletu – silueta a proporce zkrátka působí důvěrně známě. Líbí se nám zdůraznění šířky auta úzkou a nízko usazenou maskou, usměvavými světlomety i horizontálně dělenými lampami vzadu. Corsa jako by chytla šmrnc větší astry, ale zachovala si lehkost danou kompaktní čtyřmetrovou délkou. 

Astrální prostředí 

Usedáme do nového interiéru a smekáme. Ne proto, že bychom museli – místa máme dost do všech stran. Ale z uznání. Z přístrojové desky vyzařuje kvalita, nechybí příjemné měkké materiály a ve srovnání s předchůdcem jde o posun spíš dvougenerační směrem k větší astře. Pokud máme porovnávat s favoritkou domácího trhu Fabií, pobyt v corse je větším estetickým zážitkem, přitom bez ergonomických ústupků.

Interiér je přehlídkou líbivého designu a kvalitního zpracování.
Autor: Opel

Přístroje působí vyloženě luxusně, robustnost interiéru vytváří dojem útulnosti a bezpečí. Aplikace barevných dekorů se zastavila na decentní míře, takže nepůsobí kýčovitě jako u některých Francouzů. 

Líbí se nám velké, pohodlné a anatomicky tvarované sedačky, dokonce i vzadu se sedí příjemně. Nastavitelný sklon zadního opěradla patří v tomto segmentu k již málo vídanému bonusu. 

Akurátní jízda 

Vyzkoušeli jsme dva turbomotory a z řízení obou měli velmi podobný pocit – i po jízdní stránce corsa dospěla. Zaujalo nás kompletně nové řízení. Není tak ostré jako ve fiestě, ale diktuje kolům směr plynule, lehce a přesně. Když nám začala v rychlé zatáčce utíkat přední kola, dal nám o tom volant včas a citlivě vědět, takže můžeme hovořit i o jistém talentu pro sportovní svezení. Pro něžné ženské ručky nechybí superlehký režim City, umožňující snadné parkování. 

Testovaná auta na nestandardních sedmnáctipalcových kolech působila stále dost komfortně a ostřejší průjezdy zatáček si nechávala s chutí líbit. Řidič nemá z řezání oblouků takový požitek jako ve fiestě nebo ibize, ale zase se tolik nehoupe jako ve fabii. Corsa se zásadně nevymezuje, staví se do role dobře nastaveného kompromisu. Tak velká kola jsou však zbytečná, na sérii krátkých nerovností opelík zbytečně znervózní a má tendence odskakovat za doprovodu tvrdého bubnování od kol. 

Špička v oboru 

Automobilka do Frankfurtu nepřivezla základní atmosférické motory, které budou v Česku patřit k nejžádanějším. Jde o známé agregáty v inovované podobě, upravené především pro emisní normu Euro 6. Ani s modernizovaným dieselem 1.3 CDTI se corsa nepochlubila, zato zbrusu nový přeplňovaný tříválcový litr jsme mohli testovat do omrzení. A to se nedostavilo, protože v Rüsselsheimu postavili suverénně nejlepší tříválec, jaký jsme dosud řídili – zatím ve verzi 85 kW.

Přeplňovaný litrový tříválec s přímým vstřikem patří k ozdobám corsy
Autor: Opel

Za jízdy nejsme schopni jeho koncepci identifikovat, typický chroptivý projev jednoduše chybí. I v záběru je motor nesmírně kultivovaný, pouze při volnoběhu zkušený řidič z jemných vibrací dovodí, že motor pracuje s lichým počtem pístů. O fantastickém vyvážení hovoříme s konstruktérem v samostatném článku. 

Hliníkový litr s lehkými vnitřními komponenty se ochotně vytáčí, přitom ani v nízkých otáčkách neprotestuje. Naopak ani oblast kolem tisícovky mu není proti srsti a poklidně v ní pracuje. Na rozdíl od koncernu Volkswagen vsadil Opel na šestistupňové převodovky, ta pro tříválec je zcela nová a obdobně vydařená. Páka tiše a hladce klouže kulisou, což dosud corsa nabídnout neuměla. 

Na dálnici motor točí 2800 otáček a spokojí se s 5,5 l/100 km, včetně dynamických pasáží a města jsme dojeli do cíle s průměrem 6,4 litru. Teď ještě aby skvělý agregát nezabila vysoká cena… 

Cestovatel 

Výkonový paradox: litr má 115 koní, čtrnáctistovka „jen“ 100. Jde o novou základní variantu známého čtyřválce, který dostal jinak naladěnou řídicí jednotku, jiné turbo i modifikované vstřikování. Míří na odlišné zákazníky než výkonnější litr – spíš cestovatele než sportovce. Po polechtání plynu se neroztáčí tak vitálně, působí rozvážněji a prodleva turbodmychadla je o něco znatelnější. Zvukově není o moc příjemnější než litr, což není minus čtyřválce, ale opakovaná poklona tříválci. Parketou verze 1.4 Turbo jsou delší cesty s častým využíváním pružnosti motoru v nižších otáčkách, kam je posazena plochá křivka točivého momentu, naopak výkonová špička motoru chybí. 

Ukazatel spotřeby při klidné jízdě po Frankfurtu a jeho placatém okolí hlásil průměr 6,4 l/100 km, v mixu nechyběly ani dálnice. 

Povánoční dárek 

Nová corsa ve tří- i pětidveřovém provedení se začne v České republice prodávat na sklonku roku a ceny se dozvíme v nejbližších dnech. Zatím můžeme pouze spekulovat. Jestliže fabia s pěti dveřmi a tříválcem startuje na 234 900 Kč, Svět motorů tipuje startovací cenu třídveřové corsy se čtyřválcem 1,2 l velmi blízko, řekněme těsně pod 240 000 Kč.

Opel Corsa E
Autor: Opel

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
44 / 2014 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851