Svět Motorů
Vstup pro předplatitele
Zapomněli jste heslo?

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

9. 12. 2014

Škoda Fabia R5: Sportem ku zdraví

Škoda Fabia R5

Fotogalerie

4 fotografie

Na nedávno skončené největší evropské tuningové výstavě Essen Motor Show se světu poprvé ukázala studie soutěžního vozu Škoda Fabia R5, postavená na základech aktuální generace malého mladoboleslavského hatchbacku.

(více v čísle 49/14)

Na nedávno skončené největší evropské tuningové výstavě Essen Motor Show se světu poprvé ukázala studie soutěžního vozu Škoda Fabia R5, postavená na základech aktuální generace malého mladoboleslavského hatchbacku. Měla by navázat na úspěchy předchozího sportovního náčiní Fabia S2000, změnil se však nejen design, ale i technika. Novou fabii pro rallye totiž už nebude pohánět atmosférický zážehový dvoulitr, ale podle specifi kace R5 se pod kapotou objeví přeplňovaná šestnáctistovka s maximálním kompresním poměrem 10,5:1.

Škoda Fabia R5
Škoda Fabia R5
Autor: Škoda Auto
Turbodmychadlo musí splňovat homologaci a sání je opatřeno restriktorem s maximálním vnitřním průměrem 32 mm a vnějším 38 mm. Maximální tlak přeplňování je 2,5 baru. Kromě toho bude mít nové auto sekvenční pětistupňovou převodovku a vzpěry McPherson. Jak stanoví předpisy, hmotnost bude minimálně 1230 kg bez jezdce a spolujezdce a jejich vybavení v podobě přileb a zařízení pro držení hlavy. Zájem o specifi kaci R5 bude asi velký. Vždyť Škoda Fabia S2000 v právě skončené sezoně získala tituly v hodnocení jezdců a značek v Asijsko-pacifi ckém šampionátu (APRC), mistrovství Evropy FIA v rallye a pět národních mistrovských titulů. Že by ale verze R5 motivovala Škodovku k vytvoření ostré Fabie RS, s tím počítat nemůžeme. S provedením RS se podle nich nepočítá a nejsilnější verzí by měla zůstat motorizace 1.2 TSI/81 kW.

Tři otázky pro Michala Hrabánka , vedoucího oddělení Škoda Motorsport
Michal Hrabánek

Kdy se nová Fabia R5 objeví v ostré soutěži?

Do poloviny roku 2015 by měla proběhnout homologace a potom už nic nebrání jejímu ostrému nasazení.

Kolik bude stát?

Celý vůz včetně komponentů se musí podle předpisů vejít do stanovené ceny. Podle pravidel nesmí jeho hodnota přesáhnout hranici 180 000 eur (zhruba pět milionů korun). Fabia R5 by tak měla být zhruba o dva miliony korun levnější než předchozí S2000.

Budete ji prodávat i soukromým týmům?

Samozřejmě. Naší prioritou budou opět kontinentální šampionáty, v režii privátních týmů pak národní mistrovství.

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
49 / 2014Objednat čísloDalší články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF

Zaregistrujte se zdarma
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Pokračujte zde!

Předplatné

Objednejte si roční předplatné Světa motorů včetně speciálů a získáte Sadu seker Avenberg!

Výhody předplatného:

  • Roční předplatné jen za cenu 1170 Kč
  • Ušetříte 186 Kč
  • Přístup do elektronického archivu časopisu
  • Časopis přímo do vaší schránky
Objednat
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851