Suzuki Celerio: Menší, ale celé | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

10. 1. 2015

Suzuki Celerio: Menší, ale celé

Suzuki Celerio

Fotogalerie

7 fotografií

Sympatické Suzuki Splash mizí z trhu a nahradí ho auto ve všech směrech menší. Prostor uvnitř ale splňuje očekávání.

(více v čísle 1/15)

Odcházející model Splash nabízel při skromné délce 3,7 metru ohromující prostor čtyřem dospělým, za což musel ve dvou ohledech platit. Mechanickým základem i velkorysou šířkou se shodoval s větším typem Swift, tudíž se nedal vyrábět citelně levněji. Naopak se krotil v objemu kufru, kde to cílové skupině docela chybělo.

Nástupce má za úkol užitek pro zákazníka a náklady výrobce vyrovnat. Zavazadlový prostor se zvětšil o čtvrtinu na 250 litrů, přestože, jak ukazuje přiložená tabulka, vnější rozměry se nápadně scvrkly. Jak to celé funguje, jsme zjišťovali v okolí Porta, kam nás Suzuki jako jedinou českou redakci pozvalo.

Sedadla nešetří na rozměrech. Všimněte si stavitelných opěrek, které nemá aygo ani citigo
Autor: Svět motorů

Zkrácení karoserie o sedmnáct centimetrů vysvětlují dvě změny: jednak lepší využití motorového prostoru, které dovolilo zkrátit převis a posunout kabinu dopředu, a za druhé citelný úbytek místa na zadních sedadlech. Tím se řeší dvě mouchy jednou ranou. Nové celerio zůstává jediným evropským autem nejmenší třídy nabízejícím vysokou polohu sedadel, snadné nastupování a adekvátní výhled. Rozvržení vnitřního prostoru ve stylu malého hatchbacku naopak lépe odpovídá potřebám kupujících nejmenších vozů, v čemž celerio zastoupí druhé končící suzuki, model Alto.

Vnitřek zachovává komfortní šířku v loktech, zúžení karoserie o podstatných 80 mm prozradí až blízkost bočního skla u hlavy řidiče, zvenku pak pohled na ploché a svislé boky. Design exteriéru je ostře řezanými úhly poněkud limitován, což vzhledem k vysoké stavbě vyniká víc než u konkurence. O to útulnější atmosférou potěší kabina. Tvarové pojetí palubní desky, zpracování a materiály odpovídají současné evropské lize a dělají na nás lepší dojem než strohost Škody Citigo a Toyoty Aygo. Dědictvím po splashi jsou rozměrná a pohodlná sedadla, na rozdíl od jmenovaných konkurentů se stavitelnou hlavovou opěrkou. Volant se seřizuje pouze výškově, což odpovídá standardu třídy.

Rozbité, záplatované, místy i dlážděné silničky portugalského venkova rychle prověřují schopnosti podvozku. I na malých kolech se chová suverénně, naladění je přitom komfortně kolébavé, což zákazníci nejspíš ocení víc než někdejší motokárovou pohotovost splashe. Litrový tříválec pohybuje s lehkou karoserií ochotně, potřebuje ale otáčky. Dlouhé převody zpomalují starty od semaforů a často je nutné podřazovat.

Komfortem jízdy, snadností ovládání, pohodlnými sedadly i dobrým výhledem na nás Suzuki Celerio udělalo dojem dospělého vozu, který na konkurenty v ničem neztrácí. Kromě výhod plynoucích z vyšší stavby karoserie rozhodne o úspěchu cena, kterou dovozce zatím neupřesnil. U českých prodejců se novinka objeví v květnu.

 

Něco pro praktické Čechy: menší auto, větší kufr. Objem dosahuje 250 litrů.
Autor: Svět motorů

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
1 / 2015 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851