Svět Motorů
Vstup pro předplatitele
Zapomněli jste heslo?

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

14. 3. 2015

Suzuki Vitara: Střední proud

Suzuki Vitara

Fotogalerie

9 fotografií

Suzuki Vitara se proměnilo z terénního dříče v kompaktní SUV. Většinu jeho
verzí jsme vyzkoušeli v okolí Lisabonu.

(více v čísle 10/15)

Japonská novinka se stejnojmenným předchůdcem příliš společného nemá. Samonosná karoserie, pohon všech kol prostřednictvím elektromagnetické spojky nebo vlečená zadní náprava odrážejí současné trendy. Snad jen hranatější tvary a světlá výška 185 mm připomínají drsnější minulost. Nová vitara stojí na základech modelu S-Cross, ale má o 100 mm kratší rozvor. Na velikosti kabiny se to naštěstí neprojevilo a i na zadních sedadlech má posádka dostatek místa. Kufr o objemu 375 litrů je na 4175 mm dlouhé vozidlo také slušný.

vyzkoušeli zcela nový šestistupňový automat, který bude k dostání jen s benzinovou šestnáctistovkou o výkonu 88 kW
vyzkoušeli zcela nový šestistupňový automat, který bude k dostání jen s benzinovou šestnáctistovkou o výkonu 88 kW
Autor: Leoš Káňa

Nás však hlavně zajímalo, jak jezdí. Nejprve jsme osedlali zážehovou šestnáctistovku s výkonem 88 kW a inteligentním pohonem všech kol – ten lze nastavit do čtyř módů, které ovlivňují nejenom připojování zadních kol, ale také charakteristiku motoru. Již v automatickém módu má atmosférický čtyřválec slušnou chuť k životu, ale v poloze Sport je reakce na plyn mnohem rychlejší a výraznější. Potom lze na pětku jezdit i padesátkou. Nejlépe se však cítí nad 4000 otáčkami, kde se dynamikou vyrovná i moderním přeplňovaným jednotkám. Projíždění zatáček pod plynem bylo výborné, v režimu Sport se totiž rychleji připojují zadní kola. Příjemně nás překvapila i stabilita v utažených serpentinách a hbitost, s jakou vitara měnila směr z jedné strany na druhou. Druhou část trasy jsme jeli klidněji a výsledná spotřeba 6,0 l/100 km nás nadmíru uspokojila.

Stop-start na křižovatkách fungoval na jedničku a udržel agregát zhasnutý i minutu. Se stejnou motorizací, ale jen pohonem předních kol jsme si tak jistí nebyli. Auto bylo v uzavřených zatáčkách nedotáčivé a znatelně se hrnulo přední částí ven. Jasně chyběl příspěvek zadní nápravy. Zvědavi jsme byli také na úplně nový šestistupňový automat, jenž se do prodeje dostane s několikaměsíčním zpožděním. Ten totiž nemá s variátorem v s-crossu nic společného. Jde o klasický měnič s možností ručního řazení pod volantem. Musíme se přiznat, že se nám moc líbil. Při poklidné jízdě se snaží držet nízké otáčky, sešlápnutím plynového pedálu rychle podřadí a najde ideální stupeň. S rychlostí přeřazení jsme byli spokojeni a ani bychom nepotřebovali pádla pod volantem. Automat je totiž intuitivní, přesný, rychlý.

Pozice řidiče za volantem je vyšší. Palubní deska z tvrdých plastů působí levně.
Pozice řidiče za volantem je vyšší. Palubní deska z tvrdých plastů působí levně.
Autor: Leoš Káňa

Přeplňovaný turbodiesel disponující také 88 kW měl po nastartování jadrnější zvuk, ale při vyšších rychlostech jsme o něm nevěděli. Do 1300 otáček byl motor nevýrazný. Potom zaúřadovalo turbo s variabilní geometrií lopatek a vznětový čtyřválec ožil. Jenže spotřebou 5,5 l se téměř vyrovnal benzinové jednotce.

U nás se vitara začne prodávat v dubnu, kdy budou zveřejněny ceny. Podle předběžných zpráv by měla být o něco levnější než model S-Cross.

Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Autor: Leoš Káňa

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
10 / 2015Objednat čísloDalší články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF

Zaregistrujte se zdarma
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Pokračujte zde!
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851