Svět Motorů
Vstup pro předplatitele
Zapomněli jste heslo?

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

22. 4. 2015

Renault Espace: Sluha dvou pánů

Obyčejná MPV jsou nudná, říká Renault a snaží se rodinnému furgonu vdechnout dobrodružnost SUV. Spojí výhody obojího?

Fotogalerie

8 fotografií

Obyčejná MPV jsou nudná, říká Renault a snaží se rodinnému furgonu vdechnout dobrodružnost SUV. Spojí výhody obojího?

(více v čísle 15/15)

Odbyt posledního klasického Renaultu Espace v posledních letech vázl. Často zmiňované stáří modelu přitom nevysvětluje zdaleka všechno, prodejní křivka se dramaticky propadla už v roce 2007. Tehdy byl uveden méně praktický, ale o to atraktivnější Ford S-Max.

Inspirováni jeho úspěchem se u Renaultu rozhodli změnit kurz a něco z dodávkových schopností obětovat designu. Mezitím se ale rozjela ještě slibnější móda pseudoterénních crossoverů a stratégové z Boulogne měli zjevně těžkou hlavu z rozhodnutí, co je láká víc. Dilema rozhodli šalamounsky: pátá generace espace téměř na chlup kopíruje vnější rozměry S-Maxu, ale navíc má o čtyři centimetry zvýšenou světlost. Po první prohlídce na loňském pařížském autosalonu přichází živé setkání v romantických kulisách provensálského venkova. Musíme uznat, že nadzvednutá štíhlá silueta vypadá velmi zajímavě. Designérům stačilo hrubé obrysy jen lehce okořenit na povrchu, karoserie přesto nepůsobí těžkopádně. Jednoduché a originální tvary najdeme i uvnitř, kde už od základní výbavy dominuje devítipalcový tablet a na něj navazující středová konzola. Úroveň zpracování a materiálů tu a tam kolísá. V oblastech, na které se díváme nejčastěji, však vypadá dobře, ba i trochu rozmařile.

Jednoduchost a originalita dominují také uvnitř. Komunikace s rozměrným tabletem je jednoduchá a přední sedadla luxusní, s odkládacími prostory je to místy slabší.

Řidiče a spolujezdce pohltí královsky pohodlná křesla, z nichž se navíc otevírá výhled úměrný výšce a prosklení karoserie. Ti vzadu jsou na tom o poznání hůř: nízká silueta vozu omezuje vnitřní výšku, a aby se cestující necuchali o strop, musejí sedět dost nízko u podlahy. V ní překvapivě chybí výraznější vybrání, navzdory štědré délce se nohy krčí a pozadí si nepohoví. Příplatková třetí řada pro děti z běžných zvyklostí nevybočuje, jen je k ní kvůli nízkému stropu horší přístup.

Funkčních výhod přitom zvýšená světlost moc nepřináší, espace sedí o centimetr níž než Octavia Scout a čtyřkolka se v nabídce vůbec neobjeví. Překvapivě pak Renault do vysokého a rozhodně ne levného vozu montuje vlečenou zadní nápravu. Dlouhý rozvor pomáhá stabilitě při vyšších rychlostech, ale pohyby karoserie nejsou klidnější než v daleko levnějším Nissanu X-Trail a klopení zádě v zatáčkách připravuje řidiče o jistotu.

Obyčejná MPV jsou nudná, říká Renault a snaží se rodinnému furgonu vdechnout dobrodružnost SUV. Spojí výhody obojího?

Mnohem lepší dojem nechává tichý chod a pružnost obou testovaných motorů (1.6 dCi/118 kW a 1.6 TCe/ /147 kW) a zejména jejich souhra s dvouspojkovými převodovkami EDC, naladěnými na pomalejší, ale o to komfortnější reakce.

Ceny Renaultu Espace

Jednoznačný verdikt je těžké vyslovit, protože espace naznačuje originální spojení dvou charakterů, ale zvýšenou světlost nedokáže využít naplno a zároveň dělá největší kompromisy právě v oblastech, v nichž by měl zářit – využití prostoru a jízdním pohodlí. Jestli naláká dost zákazníků na výrazný styl, je velkou otázkou.

Technické údaje

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
15 / 2015Objednat čísloDalší články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF

Zaregistrujte se zdarma
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Pokračujte zde!
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851