Volkswagen Transporter T6: To dobré zůstává | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

10. 8. 2015

Volkswagen Transporter T6: To dobré zůstává

Volkswagen Transporter T6

Fotogalerie

8 fotografií

Trio Transporter, Caravelle a Multivan modernizuje skrytá místa. Praktická karoserie a robustní podvozek jedou dál.

(více v čísle 28/15)

Užitkové vozy mají dlouhý život, jejich vývojový cyklus nestačí překotnému zlepšování komunikačních systémů ani požadavkům zákazníků na komfort. Logickým dopadem jsou dílčí modernizace, které se dotýkají víc vnitřku než zevnějšku. Potvrzuje to i nové provedení transporteru.

U Volkswagenu má číslování generací tradičně spíš obchodní než technický charakter, proto nepřekvapí, že novinka využívá základ předchozího modelu. Z něj si zachovala karoserii i podvozek s nezávislým zavěšením všech kol a volitelným pohonem 4x4. Pod kapotu se nastěhovaly motory plnící normu Euro 6, další změny vycházejí z nejčastějších připomínek zákazníků. Interiér dražších verzí přidal na eleganci, na palubní desce najdeme dotykovou obrazovku aktuálního systému s virtuálními tlačítky a senzorem přiblížení, zjednodušila se také manipulace se zadními posuvnými sedadly v osobních typech Caravelle a Multivan. Povinností dneška jsou rovněž asistenční systémy jako sledování mrtvých úhlů, radarový adaptivní tempomat, prevence střetu a multikolizní brzda.

Levnější provedení mají otevřené schránky a panely z tvrdších plastů. V dražších najdeme měkčené materiály a barevně odlišné dekory, případně i imitaci dřeva.
Autor: Volkswagen

Na první svezení nás výrobce minulý týden pozval do okolí Stockholmu, kde jsme mohli vyzkoušet řadu kombinací karoserií, motorů a převodovek. Dieselové biturbo s automatem dodává lehce naloženému vozu pohotovou dynamiku hodnou dálkového přepravníku, i když ani v novém provedení neohromí nástupem srovnatelným s někdejšími pětiválci. Jako zlatá střední cesta se ukazuje levnější varianta s výkonem 110 kW, příjemně však překvapila i o stupeň slabší verze 75 kW s pětirychlostním manuálem. Táhne sice flegmaticky, ale tiše a daleko plynuleji než šestnáctistovky některých konkurentů.

Atmosféru na palubě zlepšuje zdokonalené odhlučnění, elegantnější pojetí palubní desky i jemněji naladěné odpružení, které lze za příplatek vybavit i nastavitelnými tlumiči DCC. Škoda jen, že z předchozí generace zůstává i hodně vysoká poloha sedadla řidiče, z níž se některým z nás hůř dosáhne na pedály. Ve všem ostatním však transporter zachovává správné věci a z nových si vybírá jen to, co život zpříjemňuje. U prodejců se objeví v září a není pochyb, že naváže na úspěchy předchůdců.

Volkswagen Transporter T6
Autor: Volkswagen

Stejné svaly

K pohonu slouží výhradně dvoulitrové čtyřválce. Motory známé z osobních vozů jsou upravené pro zástavbu do menšího prostoru: navzdory výfuku na zadní straně jsou skloněné vpřed a vodní mezichladič stlačeného vzduchu mají uchycený na hlavě válců. Přestože dvoulitrové TDI bude sloužit i v modelu Crafter s celkovou hmotností 5700 kg, využívá stejné vnitřní části jako golf nebo passat. Podle zástupců automobilky je na takové zatížení připravený už od základu.

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
28 / 2015 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851