Volkswagen Polo GTI: Tohle je GTI
Předcházející provedení Pola GTI se čtrnáctistovkou TSI a dvouspojkou DSG se legendární zkratkou honosilo trochu neprávem. Novinka je ale opravdu GTI!
(více v čísle 31/15)Co si budeme povídat, byl to dost přešlap. Dvojitě přeplňovaná čtrnáctistovka TSI, která se i na poměry motorů TSI projevuje hodně nevýrazně, a celek korunovat automatem DSG… Ne, to nebylo Polo GTI.
Po faceliftu ale přišel totální obrat, otočka přímo několikanásobná. Modernizovaný malý volkswagen totiž dostal přeplňovanou osmnáctistovku TSI s výkonem 141 kW! Což papírově zase není tak daleko od zmíněné čtrnáctistovky (nabízela 132 kW), charakter Pola GTI se však výrazně posunul. Směrem k opravdovým hot-hatchům. A nejen kvůli další důležité novince v podobě manuální převodovky.
Zde si ale musíme nejdřív defi novat pojmy. Pokud si pod termínem „hothatch“ představujete prkenně okruhové svezení jako ve Fiestě ST nebo na efekt spoléhající Clio R.S, Polo GTI se vám líbit nebude. Podvozek je až komfortní (naprosto s přehledem každodenně použitelný), auto samotné pak vyloženě nenápadné. Jestliže si však libujete v dokonale sladěném a precizně fungujícím celku, nic lepšího mezi malými hot-hatchi nekoupíte.
Osmnáctistovka je nádherně hutná, s mohutným, i když samozřejmě stále spíše plynulým zátahem. Sílu má v každém případě nezpochybnitelnou. Nejvíc nás ale dostal podvozek, hlavně geometrie zadní nápravy, která tak nádherně a podmanivě pomáhá Polu GTI do zatáčky! Rovnat malý volkswagen do oblouku, to byla učiněná slast!
A navíc za ty prachy! Polo GTI přijde na více než atraktivních 460 900 Kč. Navíc je standardně pětidveřové, což každodenní použitelnost jen dále povyšuje. Tohle auto nás bavilo!