Svět Motorů
Vstup pro předplatitele
Zapomněli jste heslo?

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

24. 8. 2015
Martin Machala

Mercedes-Benz GLC: Vyhrazeno oblinám

Mercedes-Benz GLC

Fotogalerie

11 fotografií

Hranám u Mercedesu defi nitivně odzvonilo, nové SUV je dle aktuálního třícípého trendu kulaté.

(více v čísle 32/15)

Jmenuje se GLC a střídá model GLK. Řadí se mezi modely GLA a GLE, vrcholem je pak třída GLS. Pořídit si můžete ještě tradiční řadu G, GLE se prodává ještě jako Coupé. Písmenkový guláš? Ani ne. Nové značení má logiku. Každé SUV od Mercedesu obsahuje kód GL a přidané písmeno odkazuje na řadu, z níž vozidlo vychází. Aktuální novinka GLC si tak technický základ obstarala u modelu C, tedy ve střední třídě.

Ztracen v davu

Hranaté, velice osobité a nápadité. Takové GLK bylo. Zákazníkům se ale vyhraněný design příliš nelíbil, a tak Mercedes otočil. Ve Stuttgartu vsadili na styl modelu GLA, jehož obliny slaví nebývalý úspěch (aktuálně se jedná o nejprodávanější mercedes českého trhu). Jde tedy vlastně o ověřený recept.

Pozice za volantem je příjemná. Proti céčku se sedí o něco výš, což má klientela SUV velmi ráda. Chválíme rovněž výborný výhled!
Pozice za volantem je příjemná. Proti céčku se sedí o něco výš, což má klientela SUV velmi ráda. Chválíme rovněž výborný výhled!
Autor: Mercedes-Benz

Zakulacení je proto pochopitelné, nicméně poněkud fádní. S nejrůznějšími AMG a jinými pakety může GLC vypadat atraktivně (zvlášť když si ještě pořídíte obrovská dvacetipalcová kola), v davu ostatních mercedesů se však trochu ztrácí.

Přístrojová deska se plně shoduje s céčkem, tady jsme ale naprosto spokojeni. GLC může působit vyloženě luxusně. Pokud tedy důsledně využijete nabídky příplatků. To je pak na dohled i třída S! Dřevěný dekor, krásné prošívané kožené sedačky i s odvětráváním, kopa nejrůznějších bezpečnostních asistentů, ambientní osvětlení… Exkluzivnější interiér nikdo z konkurentů nenabídne.

Mercedes GLC je konečně také všeobecně prostorný, na rozdíl od GLK se pohodlně a s dostatečnou rezervou posadíte také na zadních sedačkách. Bývalé nejbolavější místo pomohlo odstranit prodloužení karoserie (+120 mm) a hlavně rozvoru (+118 mm).

Zatím trojice

Do budoucna se počítá i s hybridní variantou (do prodeje by se měla dostat už v příštím roce), Mercedes samozřejmě nezapomene ani na provedení AMG. Prozatím si však musíte vystačit s výhradně čtyřválcovou nabídkou, sestávající z nafty o objemu 2,1 litru (ve dvou výkonových verzích) a přeplňovaného dvoulitrového benzinu s výkonem 155 kW. Všechny verze se dodávají výhradně s pohonem všech kol a devítistupňovým automatem. Na zadokolku s manuálem však také dojde.

Devítistupňový automat je prozatím jedinou převodovkou pro GLC. Nemáme výhrad! Pracuje perfektně – řadí rychle a neznatelně.
Devítistupňový automat je prozatím jedinou převodovkou pro GLC. Nemáme výhrad! Pracuje perfektně – řadí rychle a neznatelně.
Autor: Mercedes-Benz

Ve Francii jsme vyzkoušeli obě vznětové varianty, nejprve silnější 250 d s výkonem 150 kW. Velký dojem zanechal hlavně devítistupňový automat, o jehož činnosti jsme prakticky nevěděli. Přeskakuje si rychlosti, řadí naprosto neznatelně, zaskočit se nenechá ani nenadálým plynem na podlaze. Zkrátka podřadí (znovu o několik stupňů) a čtyřválec zabere. Díky dvojitému přeplňování zcela bez prodlevy a plynule.

To samé můžeme napsat také o slabší verzi, model 220 d je totiž rovněž biturbem. Rozdíl v dynamice a pružnosti je minimální, v běžném provozu až zanedbatelný. Silnější provedení nutné opravdu není.

Obě verze se ukázaly jako v zásadě úsporné, byť k proklamovaným pěti litrům mají samozřejmě velice daleko. I v kopcovitých pasážích jsme se pohybovali jen lehce nad sedmi.

V prvé řadě komfort

Ve Francii jsme měli možnost otestovat jen Mercedesy GLC s příplatkovým vzduchovým podvozkem (necelých šedesát tisíc), které se po většinu času projevovaly vzorně komfortně i na zmíněných dvacetipalcových kolech. Ono vůbec pohodlí je doménou nového GLC – prakticky dokonalé odhlučnění naruší jenom při důraznější akceleraci vznětová jednotka, která pak ale v nižších otáčkách zase zmizí. Na dálnici jsme ocenili také důslednou aerodynamiku, při ustálené stotřicítce je v GLC klid skoro absolutní. Podmínkou je jen vzorně rovný asfalt, jak známo nejen z třídy C, ostré nerovnosti vzduchové odpružení úplně nezvládá. Ani v nejkomfortnějším z režimů. Ten je koneckonců sám o sobě dostatečně tuhý, potácivě kolébavé není GLC nikdy. I proto jsme v zatáčkách nijak netíhli ke sportovnímu módu, k dispozici je dokonce ještě i Sport plus. Proč ne, třeba si někdo vyhraje.

Mercedes-Benz GLC
Mercedes-Benz GLC
Autor: Mercedes-Benz

Ještě pár týdnů

Nové GLC můžete objednávat, ceny startují na 1 157 970 Kč. Zákazníci se svých SUV dočkají v září. A že se budou objednávky jen hrnout, to bychom si dovolili tvrdit s jistotou. Vlna SUV stálé sílí, GLC si pořídilo módní outfi t, a navíc jde o dobré auto. Což bychom o GLA neřekli. A jak se prodává!

Technické údaje Mercedes-Benz GLC
Technické údaje Mercedes-Benz GLC
Autor: Svět motorů

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
32 / 2015Objednat čísloDalší články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF

Zaregistrujte se zdarma
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Pokračujte zde!

Předplatné

Objednejte si roční předplatné Světa motorů včetně speciálů a získáte KÁVOVAR TCHIBO!

Výhody předplatného:

  • Roční předplatné jen za cenu 1293 Kč
  • Ušetříte!
  • Přístup do elektronického archivu časopisu
  • Časopis přímo do vaší schránky
Objednat
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851