Mercedes-Benz S 500 L: Posaďte se, prosím! | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

Mercedes-Benz S 500 L: Posaďte se, prosím!

Mercedes-Benz S 500 L

Fotogalerie

9 fotografií

Na zadní sedačky se většinou nehrneme, v prodloužené verzi Mercedesu třídy S ale rádi uděláme výjimku.

Proti výchozímu sedanu prodloužilo „elko“ o 130 milimetrů rozvor. Tato míra se samozřejmě promítla i do celkové délky vozu, která tak překonala 5,2 metru. A právě díky přidaným rozvorovým milimetrům se vzadu usadíte, jak se sluší a patří. Místa pro kolena je nadbytek, vyloženě marnotratně ale ani prodloužené „esko“ nepůsobí. Řekli bychom, že vzhledem k poslání modelu jde o optimum. Od opulentního luxusu je zde přece ještě maybach (proti „elku“ dalších 207 mm rozvoru navíc), který již není samostatným modelem, ale „jen“ vrcholem třídy S.

Také v prostřední délkové variantě si však samozřejmě nějaký ten luxus užijete. Zvlášť když si připlatíte pětasedmdesát tisíc za multimediální systém pro zadní cestující, dvacet za vyhřívané a ventilované sedačky, jejich plně elektrické nastavování pak přijde na sedmačtyřicet tisíc. A to pak budete chtít na zadních místech i bydlet. Díky prachovým polštářkům na opěrkách hlavy tady usnete rychleji než v ložnici.

Mercedes-Benz S 500 L
Autor: Jiří Káš

Nevyzkoušet si ale práci řidiče by byla obrovská škoda. Hlavně pro nenapodobitelný dvojitě přeplňovaný osmiválec o objemu 4,6 litru s výkonem 335 kW. Při poklidné jízdě, kdy sedmistupňový automat nenechává otáčky příliš vzdálit dvěma tisícům, o motoru víte maximálně to, že podle palubního počítače jede za přijatelných jedenáct litrů. Přitlačíte-li na plyn více, předvede osmiválec mohutný, ale jakoby ředěný zátah. Abyste nám rozuměli, dynamika je ve vyšším otáčkovém pásmu až brutální, za volantem ale i takto sebevědomou prezentaci výkonu cítíte jaksi zprostředkovaně, přes filtr eskového mikrosvěta. Ten musel nějakým způsobem pokřivit časoprostor, dálniční limit totiž vnímáte spíš jako obecní padesátku.

Jen ty nepříjemné rány od vzduchového podvozku (pouze na větších nerovnostech) vás vrátí do světa omezeného newtonovskou fyzikou. Na obláčku jinak bezbřehého luxusu funguje takový rozruch jak vytržení ze snu.

Prodlouženou variantu možná nepotřebujete, osmiválcová „pětistovka“ by však pro Mercedes třídy S měla být povinnou motorizací. S pohonem všech kol a verzí L přijde minimálně na tři miliony. Ano, můžete si koupit třeba o šest set tisíc levnější naftu 350d. Proč by to ale proboha někdo dělal?

Mercedes-Benz S 500 L
Autor: Jiří Káš

Technické údaje

MOTOR A PŘEVODOVÉ ÚSTROJÍ
Dvojitě přeplňovaný zážehový osmiválec. Rozvod 2x DOHC, 4 ventily na válec. Pohon všech kol. Sedmistupňová automatická převodovka. Zdvihový objem 4663 cm3. Výkon 335 kW při 5250-5500 ot./min, točivý moment 700 N.m při 1800-3500 ot./min. Nejvyšší rychlost 250 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h 4,8 s. Spotřeba město/mimo město 12,8/6,9 l/100 km. Emise CO2 211 g/km.
Kombinovaná spotřeba 9,1 l/100 km
ROZMĚRY A HMOTNOSTI
Rozvor náprav 3165 mm. Délka x šířka x výška 5246 x 1899 x 1496 mm. Provozní/užitečná hmotnost 2145/680 kg. Objem palivové nádrže 80 l. Pneu a kola 245/45 R19 vpředu, 275/40 R19 vzadu.
Objem kufru 530 l
ZÁRUKY A CENY
Celková záruka 2 roky, 30 let na neprorezavění karoserie. Cena testovaného provedení 4 119 139 Kč (sada Exclusive 201 731 Kč, elektricky nastavitelné zadní sedačky 47 281 Kč, panoramatické střešní okno 45 705 Kč, parkovací kamera 27 108 Kč, asistent nočního vidění 64 302 Kč, audio Burmester 34 673 Kč, linie AMG 171 787 Kč…).
Základní cena 3 027 420 Kč
KONKURENTI
Audi A8 L 4.0 TFSI quattro V8/320 kW 2 689 900 Kč
BMW 750Li/330 kW xDrive 3 157 726 Kč
HODNOCENÍ
+ Dynamika a charakter osmiválce
+ Luxusní a perfektně zpracovaný interiér
+ Nečekaně agilní podvozek
+ Dokonalé odhlučnění kabiny
- Rány od vzduchového odpružení na větších nerovnostech
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851