Svět Motorů
Vstup pro předplatitele
Zapomněli jste heslo?

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

Kia Cee´d 1.0 T-GDI GT Line: Slovenská střela

Kia Cee´d 1.0 T-GDI GT Line

Fotogalerie

9 fotografií

Kia modernizovala svůj nejprodávanější model. Vyzkoušeli jsme jej v přiostřené verzi GT Line s novým litrovým tříválcem.

(více v čísle 39/15)

Druhá generace Kie Cee`d je na trhu teprve od roku 2012, přesto už se dočkala modernizace, byť jen drobné. Jak moc se změnila, na testovaném kousku příliš neodhalíte. Na první vyzkoušení zmodernizovaného provedení totiž nedorazila jedna z běžných verzí, které se mohou pochlubit výrazně přepracovaným nárazníkem, ale nová sportovní výbava GT Line se specifickou přídí inspirovanou ostrým modelem GT.

Cee`d se nám líbil vždy a doplnění o čtvercové denní svítilny LED, sportovní prahy a zadní nárazník s dvojitou koncovkou výfuku jen podtrhlo dynamický náboj vozu z pera Petera Schreyera. Zvlášť když jej podpoří tak neobyčejná barva jako výrazná žlutá.

Obdobně

Uvnitř se ladily jen detaily – všímáme si nového rádia s dotykovým displejem, přibyla i trocha chromového lemování. Sportovní výbavový stupeň připomíná také jiná látka na sedačkách. Jinak zůstalo vše při starém. Vždyť ani nebylo moc důvodů ke změnám. Kvalita některých plastů sice patří spíše k podprůměru, jenže to je tak jediné, co lze interiéru v Žilině vyráběného kompaktu vytýkat. Vypadá pěkně, působí bytelně, je prostorný a zcela intuitivně se používá. Komu nevoní auta prošpikovaná tablety, touchpady a nepřehlednými menu, bude v kie jako doma.

Interiér se od starší verze liší v detailech. Nové je rádio nebo chromové orámování.
Interiér se od starší verze liší v detailech. Nové je rádio nebo chromové orámování.
Autor: Jiří Káš

Malý neznamená slabý

Poprvé jsme si mohli vyzkoušet nový přeplňovaný tříválec 1.0 T-GDI. Technické detaily ponechme stranou – ostatně můžete se o nich dočíst v samostatném okénku. Důležitější je, že se s ním jezdí skutečně příjemně. Při rozjezdu překvapí naladěním, kde má i ve volnoběžných otáčkách dostatek síly na pohodlný a důstojný pohyb. Pak sice přichází asi pět set otáček a vteřinu trvající hluché místo, následně ale vystřelí takovým způsobem, že bychom mu hádali i více než udávaných 88 kilowattů. I utlumení je velmi dobré, počet válců prozradí cee‘d až mimo běžně používané otáčky. Snad jen při plynulé jízdě by motor mohl méně výrazně reagovat na sebemenší dotek plynu.

A spotřeba? Při klidném brouzdání prázdnou víkendovou Prahou jsme se dostali i pod pětilitrovou hranici – tedy půl litru nad sliby. Trocha zklamání přišla na dálnici, kde počítač osciloval nad sedmi litry. Výsledný průměr 6,2 l ale není u motoru s tisícovkou najetých kilometrů špatný.

Provedení GT Line má v sériové výbavě automatickou klimatizaci i digitální přístrojový štít
Provedení GT Line má v sériové výbavě automatickou klimatizaci i digitální přístrojový štít
Autor: Jiří Káš

Je to tvrďák

Edice GT Line se chlubí také sportovním podvozkem. Když se na to podíváme podrobněji: zadní pružiny jsou stejně tvrdé jako v ostré verzi GT, jen nepatrně měkčí než u ní jsou přední. Zesílený je i zadní stabilizátor. Celé to zní slibně, sportovní realita ale není až tak růžová. Tedy ne že by podvozek byl špatný! Při ostré jízdě je vůz nadmíru stabilní a při ubrání plynu krásně odstaví záď. Problém je, že z volantu se nedozvíte nic o tom, co se děje pod předními koly. A to zábavu dost sráží. Při běžné jízdě je navíc naladění tuhé možná až příliš.

Jednou z vlastností, kterou nás dříve cee‘d bavil nejvíce, byla až odtažitá relaxovanost a podvozek s hodně velkým nadhledem nad stavem tuzemských cest. Proto bychom asi raději oželeli krásný sportovní předek a sáhli po standardní verzi. Ostatně shodný motor lze pořídit i ve výbavě Exclusive. Ta je navíc o deset tisíc levnější. Slabší výkonové provedení 73 kW se prodává za částky shodné s jednotkou 1.6 GDI/99 kW – tedy od 384 980 korun.

Kia Cee´d 1.0 T-GDI GT Line
Kia Cee´d 1.0 T-GDI GT Line
Autor: Jiří Káš

Pár slov o motoru

1.0 T-GDI GT Line
1.0 T-GDI GT Line
Autor: Jiří Káš

Psaní o pohonných jednotkách dnes začíná připomínat déjà vu, všechny automobilky se shodují na podobných nebo úplně stejných receptech. Nechybí hlava s integrovanými chlazenými výfukovými svody, proměnné časování všech ventilů a samozřejmě ani stop-start. Ke zklidnění běhu má motor asymetricky vybalancovanou řemenici a setrvačník, samostatná vyvažovací hřídel tedy není třeba. Na rozdíl od většiny nových tříválců používá k pohonu rozvodů řetěz, v tom se shoduje jen s Opelem.

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
39 / 2015Objednat čísloDalší články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF

Zaregistrujte se zdarma
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Pokračujte zde!

Předplatné

Objednejte si roční předplatné Světa motorů včetně speciálů a získáte ZAHARDNÍ GRIL AVENBERG!

Výhody předplatného:

  • Roční předplatné jen za cenu 1170 Kč
  • Ušetříte 186 Kč
  • Přístup do elektronického archivu časopisu
  • Časopis přímo do vaší schránky
Objednat
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851