Svět Motorů
Vstup pro předplatitele
Zapomněli jste heslo?

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

28. 10. 2015

Peugeot 308 GTi: Lví království

Peugeot 308 GTi

Fotogalerie

9 fotografií

Nejsilnější model v nabídce Peugeotu nese označení 308 GTi. Pětidveřový hatchback s výkonem 270 koní jsme vyzkoušeli v okolí Porta.

(více v čísle 42/15)

Maximální výkon 200 kW, točivý moment 330 N.m dostupný od 1900 otáček, hmotnost 1205 kg, sprint na stovku za 6 sekund, kilometr s pevným startem 25,3 s, maximálka omezena na 250 km/h. To je krátká vizitka Peugeotu 308 GTi, tedy nejrychlejšího sériového modelu v současné nabídce francouzské značky se lvem ve znaku. Poměrem hmotnost/výkon 4,46 kg/k překonává ostatní ostré hatchbacky a deklasuje je i spotřebou 6,0 l/100 km. Na testování v okolí Porta jsme se vyloženě těšili.

Ve sportovním režimu se stupnice přístrojů podbarví doruda
Ve sportovním režimu se stupnice přístrojů podbarví doruda
Autor: Peugeot

Když na sobě nemá speciální dvoubarevný lak, vypadá na první pohled nenápadně. Žádné brutální spoilery, jen pozměněná maska, červený nápis Peugeot nad znakem a zkratka GTi na předních blatnících i vzadu. Snad jen 19palcová kola s pneumatikami Michelin Pilot Sport 235/35 R19, dvojitá koncovka výfuku a červeně lakované třmeny předních brzd dávají tušit, jaké možnosti vozu uděluje přeplňovaná šestnáctistovka. Anatomická sedadla výborně drží tělo, malý volant se úžasně drží a řadicí páka je po ruce – nic víc ke štěstí nepotřebujeme. Na dálnici oceňujeme pružnost agregátu. Ten je sice do 2500 otáček přidušenější, ale potom ručička otáčkoměru letí až k 6500, kde zasáhne omezovač. Auto jako by nad silnicí jen plulo a výborně filtruje nerovnosti, je stabilní v přímém směru i v dlouhých zatáčkách, takže máme pocit naprosté kontroly nad vozem. Zkrátka pohoda. Ani nevnímáme, že na tachometru svítí dvoustovka. Ještě že už sjíždíme. Cesta nyní vede do kopců plných serpentin. Řadíme dvojku a maximálně trojku. Peugeot přeskakuje z jedné strany na druhou, ale utrhnout se nenechá. Výjezd pod plným plynem zvládá bravurně, nikam se nesmýká, neuskakuje na nerovnostech a míří tam, kam máme nasměrovaný volant. Užíváme si neutrálního chování v zatáčkách a zrychlení na krátkých rovinkách. Snad jen řízení by mohlo přenášet více informací o natočení kol.

19palcová kola GTi váží 11,6 kg a jsou tak o 2,3 kg lehčí než 18palcová u verze GT
19palcová kola GTi váží 11,6 kg a jsou tak o 2,3 kg lehčí než 18palcová u verze GT
Autor: Peugeot

Na uzavřeném závodním okruhu nejsme ničím omezováni. Tlačítkem Sport zčervená stupnice na přístrojích, z reproduktorů se ozve hutný rykot, a hlavně se zrychlí odezva motoru na sešlápnutí plynového pedálu. Rychlé průjezdy zatáčkou lze krásně korigovat plynem a příď nikam neutíká. Brzdy zajišťují slušné zpomalení a ani po pěti ostrých kolech neuvadají. Paráda! Peugeot 308 GTi není jen přemotorovaný hatchback, ale komplexně propracovaný sportovní vůz nabízející nevšední jízdní zážitky. My jsme si jich během dvou dnů užívali dosyta a ani minutu dravého lva nešetřili. Po 400 km nám proto na palubním počítači svítila spotřeba 11 l/100 km. Na cenu si ještě budeme muset počkat, ale spekuluje se o částce kolem osmi set padesáti tisíc korun – v Německu stojí 34 950 eur (cca 950 000 Kč).

Peugeot 308 GTi
Peugeot 308 GTi
Autor: Peugeot

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
42 / 2015Objednat čísloDalší články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF

Zaregistrujte se zdarma
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Pokračujte zde!
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851