Mitsubishi L200: Pracant | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

27. 10. 2015

Mitsubishi L200: Pracant

Mitsubishi L200

Fotogalerie

16 fotografií

Japonská automobilka Mitsubishi po deseti letech přišla s novou generací pick-upu L200. Právě dorazila i do Česka.

(více v čísle 42/15)

Vybrat si budete moci buď verzi Club Cab se čtyřmi místy (byť dvě zadní jsou opravdu jen na krátkou přepravu lidí nepříliš vysokého vzrůstu), nebo Double Cab, která poskytuje mnohem více místa až pěti osobám, ale zároveň zkracuje nákladový prostor o nemalých 330 mm a jeho objem zmenšuje o 230 l. Nejjednodušší dvoumístná varianta Single Cab se u nás nabízet nebude.

Dražší verze výbavy Intense přináší interiér jak z osobního vozu
Autor: Mitsubishi a Jakub Kolár

Zvnějšku si na novém L200 všimnete čistých linií přepracované masky, velkých světlometů i změněného bočního profi lu karoserie. Zlepšila se aerodynamika vozu a o 7 % vzrostla tuhost karoserie, což je u této kategorie hodnota velmi významná. Pocity v interiéru nejvíce závisejí na tom, v jaké výbavě si L200 pořídíte. Základní Invite je docela spartánská, zatímco bohatší Intense si v ničem nezadá s běžným osobním vozem. Zcela nová je palubní deska i středový panel mezi předními sedadly.

Kvůli plnění emisních norem je v Evropě k dispozici jediný turbodieselový motor
Autor: Mitsubishi a Jakub Kolár

Mitsubishi L200 je pracant do tvrdých podmínek. Zůstává plnohodnotným offroadem, jehož základem je stále masivní rám. Dostal ale nové zavěšení kol, aby jízda po normálních silnicích byla komfortnější. Pod kapotou v Evropě najdete jediný motor: nový turbodiesel 2.4 DI-D MIVEC. Proti předchůdci 2.5 4D56 má o pětinu vyšší výkon a zároveň nižší spotřebu paliva a tím pádem vypouští i méně emisí. Club Cab a Double Cab Invite pohánějí motory o výkonu 113 kW a točivém momentu 380 N.m. To vše s manuální šestistupňovou převodovkou. Double cab Intense dostal silnější verzi s výkonem 133 kW (380 N.m) a výhradně automatickou pětistupňovou převodovkou. U slabšího motoru udává výrobce spotřebu 6,4 l, u silnějšího 7,2.

Náš testovací okruh z větší části vycházel z tratě Portugalské rallye. Na jeho startu jsme si v Amarante zvolili jednodušší variantu Club Cab. Přestože interiér nehýří tolika vychytávkami, poměrně rychle jsme se za volantem uvelebili a ocenili široká a pevná sedadla. Prvních pár desítek kilometrů vedlo po kvalitních asfaltových cestách s přemírou zatáček. Cítili jsme se jak v normálním osobním autě. Motor prakticky nebyl slyšet, jeho síla byla impozantní. Hlavní potěšení ale nastalo, když jsme prudkou vlásenkou, při níž jsme ocenili nejmenší poloměr otáčení ve třídě jen 5,9 m, vyrazili na šotolinové cesty. Na ovladači jsme nastavili pohon všech kol (dvoustovka používá systém Super Select 4WD-II z pajera) a auto ožilo. Ani v nejdivočejších stoupáních jsme si nemuseli pomáhat redukcí. Pocit bezpečí nás několikrát dovedl až do místa, kde adheze zmizela, ale bylo hračkou ji opět objevit. Postupně jsme vystoupali až vysoko nad 1000 metrů a litovali jediného – že jsme nebyli na trati sami a museli se často ploužit v oblacích prachu za loudajícími se kolegy.

Mitsubishi L200 zatím na českém trhu nepatřilo ke hvězdám. Jeho nová verze to však může rychle změnit.

Pevná sedadla s výtečným bočním vedením jsou základem příjemné jízdy
Autor: Mitsubishi a Jakub Kolár

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
42 / 2015 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851