VW Transporter Combi 2.0 TDI L2: Dělníkům i rodině | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

29. 10. 2015

VW Transporter Combi 2.0 TDI L2: Dělníkům i rodině

VW Transporter Combi 2.0 TDI L2

Fotogalerie

7 fotografií

Volkswagen T6 se od začátku prodává ve všech provedeních. Nejprve jsme otestovali Caravelle a osobní Transporter Combi.

(více v čísle 42/15)

Transporter, Caravelle, Multivan – to jsou označení, která se stala ve spojení s užitkovými vozy Volkswagenu doslova legendou. Desítky let vozí dělníky na stavby, děti do školy, rodiny na výlety, sportovce na závody a vrcholné manažery na jednání. Letos se do výroby dostala již šestá generace, označená logicky T6. My jsme se pro začátek zaměřili na přepravu osob a sáhli po cenově příznivém Transporteru Combi a o něco komfortnější variantě Caravelle. V obou případech se jednalo o prodloužené verze se vznětovým dvoulitrem o výkonu 110 kW.

Novinka kopíruje filozofii značky Volkswagen: všechno, co se osvědčilo a zákazníkům se líbí, nechat, zbytek vylepšit. Proporce karoserie se shodují s předchozím modelem. Stačí si vedle sebe postavit oba vozy a porovnat je. Při pohledu z boku je jasné, že mají stejné dveře i okna, všechny sloupky, a dokonce i víčko od nádrže. Povědomé nám jsou také prolisy pod klikami dveří nebo ve spodní části vozu. Ani proto nepřekvapí, že rozvor náprav 3400 mm u naší prodloužené verze zůstal zachován. Dělníkům i rodině Přepracovaná je tedy přední část s novou maskou, světlomety a nárazníkem. Vzadu jsme objevili jinak koncipované skupinovky, upravená okna či prolis pod registrační značkou. Že jsou změny jen minimální? Nevadí, nám se takhle líbí.

Moderně pojatá palubní deska dává zapomenou na užitkové poslání transporteru. Ergonomie je výborná a výbava může být bohatá.
Autor: Jiří Káš

Transporter totiž musí být hlavně praktický. Testované osmimístné provedení nabídlo dostatek pohodlí každému z cestujících, a navrch obrovský kufr s ložnou plochou o délce 1118 mm. Nastupovaní do zadní části je díky širokým posuvným dveřím – v našem případě i na levé straně – příjemné a bez komplikací. Příplatkovou třetí řadu i sedadla v té druhé lze úplně vyjmout, takže v zadní části vznikne přepravní prostor s kapacitou 6,7 m3. Jenže to už jsme znali z dřívějška, příliš nás nenadchly ani sololitové výplně střechy nebo boků. Přidanou hodnotou je však moderně tvarovaná palubní deska nebo předělané výplně předních dveří.

Když jsme se posadili za volant, na starou „té-pětku“ jsme okamžitě zapomněli. Takový komfort a pohodlí občas nenajdeme ani v běžných osobních vozech. Konstruktéři Volkswagenu zapracovali na odhlučnění kabiny, takže dovnitř mnohem méně proniká hluk odvalujících se kol a z motorového prostoru. Pochválit musíme i vznětový dvoulitr z řady EA 288, plnící emisní normu Euro 6 díky vstřikování vodného roztoku močoviny do výfuku. V našem případě se jednalo o nejsilnější provedení s jedním turbem, disponující výkonem 110 kW a točivým momentem 340 N.m, dostupným již od 1500 otáček. Rozbíhá se plynule již od volnoběhu a vitalita opadá až na hranici 4500 ot./min. K pohodové a dynamické jízdě ale stačí řadit na hranici dvou a půl tisíce. Transporter není žádný závoďák, a tak jsme ho nikam nehonili. Odměnil se slušnou spotřebou 7,5 l/100 km.

Na jízdních vlastnostech jsme očividný posun nezaznamenali, ale na podobně koncipovaný vůz působí jeho projev jistě za všech okolností. Tlumiče jsou nastaveny na větší zátěž, takže jsme některé nerovnosti pocítili na vlastní kůži.

Je zřejmé, že kdo měl transporter rád, bude z nové generace nadšen. Navíc si vůz může dovybavit řadou bezpečnostních systémů nebo komfortních prvků.

VW Transporter Combi 2.0 TDI L2
Autor: Jiří Káš

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
42 / 2015 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851