Fiat 500 1.2 Plus: Hlavně (ne)nápadně!
Fiat 500 se prodává jako housky na krámě. A když se po osmi letech okoukal,
udělali na něm facelift tak, aby to nebylo poznat.
Designéři Fiatu jsou mistry minimalistického faceliftu. Na autě vyráběném od roku 2007 totiž změnili oba nárazníky (prý jsou teď lepší v ochraně chodců), světlomety i lampy, aniž by to vůbec bylo viditelné. Maximálně si tak uvědomíte, že zadní světla mají nyní středy v barvě karoserie.
Ve skutečnosti je toho ale mnohem víc. Stačí se podívat zpředu, aby bylo jasné, že teď Fiat 500 mrká jinými kukadly. Místo mladicky rozjíveného výrazu se dívá světácky – jako by dával najevo, že má všechno na háku. Aby ne, prodává se pořád dobře i přes sebevědomou cenovku startující na čísle 289 000 Kč. Stačí přitom vozítko hojně dovybavit, jako to udělá typický kupující, a hned jste na ceně přes tři sta tisíc. V našem případě až na dohled 400 000 Kč, protože jen polep střechy stál 22 000 Kč. U malé stylovky to ani nemusíte chápat. My jsme také po dvou dnech neřešili nesmyslnou kombinaci černé a světle zelených zrcátek, protože je podle dotázaných žen „prostě super!“. Přesně o tom malý fiátek je: muži ho nechápou a ženy z něj šílí. Místo zbytečných technických změn, které typická majitelka neocení, se raději od letoška objevily v ceníku nové kombinace laků, litých kol a šest nových polepů. Co na tom, že kvůli dekoru střechy přijdete o skleněnou střechu, která je u druhé výbavy zdarma…
Na druhý pohled najdete i technické změny: v kulaté kapličce přístrojů umí být teď za příplatek 9500 Kč jeden velký displej místo analogového budíku. Proti jeho jemnému rozlišení jsme nemohli říct ani slovo, dobře se odečítal i na slunci. Ale předchozí kombinace s mechanickou ručkou po obvodu byla podle nás víc retro. Totéž platí i o volantu, který dříve odkazoval na svého předchůdce z 50. let. Teď je prostě „jen“ moderní. Stejně tak jako displej navigace (paket Uconnect za 19 200 Kč), který se uhnízdil na středovém tunelu a vytlačil výdechy klimatizace do stran. Tady už jsme připomínky měli: prťavý displej s nepříliš jemným rozlišením totiž nefunguje o nic lépe než obyčejný chytrý telefon, jaký bude mít uživatelka vždycky u sebe.
Za volantem jsme si zase připomněli, že i se základní osmiventilovou dvanáctistovkou je fi átek pěkně čiperné autíčko. Evidentně prodělal i ladění na podvozku, protože se nerozskáče ani na roletě. Do města je nezničitelný čtyřválec ideální a reálná spotřeba kolem šesti litrů nevzroste ani při výletech po dálnici. Dobře že přežil třicetiletý motor, který dokáže splnit Euro 6.