Svět Motorů
Vstup pro předplatitele
Zapomněli jste heslo?

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

17. 11. 2015

Nissan NP300 Navara: Dominátor

Nissan NP300 Navara

Fotogalerie

16 fotografií

S novými pick-upy se v Česku doslova roztrhl pytel. Nejnovějším přírůstkem na trhu je Nissan NP300 Navara.

(více v čísle 44/15)

V prodeji sice bude nová navara až od začátku příštího roku, ale my jsme už měli možnost okusit na vlastní kůži, co všechno umí. Vyrazili jsme za prvními dojmy do polského podhůří Vysokých Tater. Nechutné podzimní počasí plné vody náročnost ochutnávky jen potrhlo.

Jak je v poslední době obvyklé, třetí generace navary se snaží skloubit robustnost dříče a pohodlí velkého SUV. A docela se jí to daří. Zvenku vypadá novinka jako uhlazený mastodont. Přehlédnout ji nelze. Pod kapotou najdeme jediný motor: z Renaultu dobře známý vznětový čtyřválec 2.3 dCi. Buď s jedním turbem a 120 kW, nebo se dvěma a výkonem o 20 kW vyšším. Výhradně k silnější verzi je možné objednat místo šestistupňové manuální převodovky i sedmistupňový automat. Z osmičlenné testovací flotily saháme po silákovi s automatem a karoserií Double Cab.

Nissan NP300 Navara
Nissan NP300 Navara
Autor: Nissan

První kilometry na klikatých asfaltových cestách nás ubezpečují, že jízdní vlastnosti navary jsou v normálním provozu srovnatelné s kvalitním SUV. Vůbec není neohrabaná, jak by člověk od hory železa s poctivým žebřinovým rámem podvozku očekával. Za hladký a přesný průjezd zatáčkami může i pětiprvkové uchycení zadní nápravy, které u silnějších verzí nahrazuje tuhou klasiku. Uvnitř vozu oceňujeme dokonalé odhlučnění. Motor jen tiše ševelí. Možná i kvůli tomu, že ho automat udržuje programově v co nejnižších otáčkách. Interiér je pohodlný, zároveň však bytelný. Vzdáleně připomíná útroby qashqaie, ale zcela určitě bude možné jej mnohem lépe ošetřovat a udržovat při pracovní zátěži v lesích nebo dolech. Řidič má za volantem pohodlí jak v běžném velkém terénním automobilu. Nové sedačky jsou komfortní, a přitom pevné. Místa na zadních sedadlech tradičně není na rozdávání a třem dospělým vystačí jen na kratší cesty. Chválíme zbrusu nová sedadla, v nichž bychom zjevně bez obtíží přežili i prodlouženou směnu.

Střed palubní desky zabírá veliký displej, který působí na danou kategorii vozu až luxusně. Přepínání pohonu je klasické a přehledné.
Střed palubní desky zabírá veliký displej, který působí na danou kategorii vozu až luxusně. Přepínání pohonu je klasické a přehledné.
Autor: Nissan

Na terénní vložce nám navara ukázala svoji sílu. Projede snad vše. Jen musíte při řízení dobře přemýšlet, jak točit. Auto je fakt velké a odhadnout, kde začíná a kde končí, chce trochu cviku. Se zapnutým pohonem všech kol a redukcí se nemusíte bát ničeho. Pomáhá tomu klidný motor, který táhne odspodu. Zatímco kolegové v autech s manuální převodovkou v rozbahněném terénu občas zastavují a hledají správný režim, náš automat nemá žádný problém a jen potvrzuje známou radu: svěřte dřinu strojům. Pokud jde o spotřebu, musíme konstatovat, že výrobcem uváděným hodnotám se kvůli vysokému podílu terénních kilometrů nepřiblížíme ani na dohled.

Ceny nové navary odtajní dovozce až v listopadu. Moc se od dosavadních zřejmě lišit nebudou. Vybírat se bude ze čtyř druhů výbav. Novinkou je záruka na 5 let nebo 160 000 km, která platí i na příslušenství – pokud je ovšem objednáno hned, tedy zároveň s vozem.

Nissan NP300 Navara
Nissan NP300 Navara
Autor: Nissan

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
44 / 2015Objednat čísloDalší články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF

Zaregistrujte se zdarma
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Pokračujte zde!
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851