Subaru Forester 2.0XT: Nová buzola | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

19. 11. 2015

Subaru Forester 2.0XT: Nová buzola

Subaru Forester 2.0XT Executive Lineartronic

Fotogalerie

7 fotografií

Lesník z panství značky Subaru se dočkal modernizace. Vyzkoušeli jsme jej s nejsilnějším motorem v nabídce.

(více v čísle 44/15)

Pro většinu zákazníků bude příchod zmodernizovaného foresteru důležitý hlavně proto, že značka konečně zaplnila na mapě svého teritoria SUV poslední bílé místo. Doposud nedokázala u této kategorie nabídnout chybějící kombinaci dieselového motorů a automatické – v tomto případě bezestupňové – převodovky.

Jenže my jsme tentokrát osedlali nejsilnější verzi XT. Přeplňovaný zážehový dvoulitr s protiběžnými písty a mohutným výkonem 177 kilowattů. I ten dostal převodovku Lineartronic s drobnými úpravami. Když nejedete zrovna ostře, o převodovce prakticky nevíte. A pokud by se vám náhodou její chování nelíbilo, můžete sáhnout po jednom z virtuálních převodů. Těch může být podle režimu vozu až osm. Snad jen trochu zamrzí, že skříň i ve sportovním režimu pocitově rozmělňuje jinak famózní dynamické schopnosti vozu. I když se to na první pohled nemusí zdát, ta velká krabice má co nabídnout i nadšenému řidiči.

Interiér je bytelný, ale strohý.
Autor: Jiří Káš

Mnohem spíše jsme však sílu foresteru využívali k nenásilnému zrychlování. Převodovka se nebojí držet motor ani kolem patnácti set otáček a spotřeba pak klesá až nečekaně nízko. Pravda, ve městě nám palubní počítač ukazoval i přes dvanáct litrů, cestu do Krkonoš a zpět jsme však absolvovali zcela běžným tempem za 8,2 litru – to je dokonce o tři deci méně, než slibuje v kombinaci výrobce.

Jinak se ladily hlavně detaily. Pryč je nevzhledný klíček dálkového centrálu, výdechy klimatizace dostaly nové orámování, přepracován byl malý displej palubního počítače, a hlavně se dostalo na novou navigaci.

Přeplňovaný boxer potěší kulturou chodu. Ve sportovním režimu umí nabídnout také nečekaně ostré reakce.
Autor: Jiří Káš

Má pěkný sedmipalcový displej, a jak doba velí, umí spoustu chytrých funkcí. Líbilo se nám například, že lze pozastavit přehrávání rádia - třeba když zrovna v době zpráv potřebujete něco vyřídit a následně si je chcete doposlechnout. Naopak jsme nebyli nadšeni z navigování jako takového, při testu nás virtuální spolujezdkyně poslala po uzavřené hlavní silnici.

Forester XT je ryzí charakter – na nic si nehraje, jezdí pohodlně, ale zábavně, přitom s přehledem zvládne lehčí terén. Kombinace automatu s benzinovým motorem je pak velmi komfortní a tichou volbou, kterou však lze i pořádně rozzuřit. Ani cena není v porovnání s podobně výkonnou konkurencí vysoká. Byť za luxusními značkami, mezi kterými hledá oponenty, například první dojem z interiéru zaostává. A pokud máte obavy z bezestupňové převodovky, která se v minulosti u konkurence dokázala proměnit v servisní katastrofu, má pro vás Subaru odpověď v podobě pětileté záruky do 200 000 kilometrů.

Subaru Forester 2.0XT Executive Lineartronic
Autor: Jiří Káš

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
44 / 2015 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851