Svět Motorů
Vstup pro předplatitele
Zapomněli jste heslo?

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

Honda CR-V 1.6 i-DTEC: 9 stupňů k pohodlí

Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD 9AT Executive

Fotogalerie

7 fotografií

Současná generace SUV Honda CR-V rozmazluje posádku komfortem. Devítistupňový automat to ještě víc podporuje.

(více v čísle 46/15)

Honda CR-V tradičně klade důraz na pohodí. Klid na palubě podporuje rozvážný zátah, kterým se dvojitě přeplňovaná vznětová šestnáctistovka vyznačuje. Nečekejte žádný kopanec točivého momentu od volnoběhu. Ale naopak pozvolný průběh, který graduje. Nezvykle vysoký výkon 118 kW se totiž pozná až ve vyšších otáčkách. Na druhou stranu odspodu schází, což automat ZF odfiltruje jindy nevítaným klouzáním měniče. Zatímco s manuální převodovkou nám motor při rozjezdech i zhasínal, u automatu nic takového řešit nemusíme.

Optimálnímu provozu při rozumné spotřebě paliva pomáhá vysoký počet rychlostních stupňů, které zde nejsou samoúčelně. Převodovka je využívá plynule, klidně a nejančí při každém výjezdu ze zatáčky. Předchůdce měl kvůli složité konstrukci stupňů jen pět, do skříně se jich víc nevešlo. Mimochodem Honda se dušuje, že celková hmotnost převodovky s agregátem je teď o 65 kg menší.

Kaskádově řazená palubní deska je otázkou vkusu. Pro přehlednost už je ale displejů moc.
Kaskádově řazená palubní deska je otázkou vkusu. Pro přehlednost už je ale displejů moc.
Autor: David Rajdl

Pokud se nespokojíte s klidným řazením automatu, budete marně šťouchat do páčky voliče a hledat sekvenční volbu. Slouží k tomu páčky pod volantem jako ve formuli. Po čase stejně zpohodlníte a necháte elektroniku řadit za sebe. Automat dokonce zvládá přeskakování rychlostí. Takže dolů umí rovnou řadit třeba z devítky na pětku nebo z šestky na čtyřku.

Každá mince má ovšem dvě strany. Za komfort a měkoučké rozjezdy zaplatíte spotřebou vyšší bezmála o litr proti manuální verzi (námi naměřená kombinace 7,1 vs. 6,3 litru). Že je to o dva litry více, než udává výrobce, nás ani nepřekvapuje.

Další nevýhodou je nemožnost připojit stejně těžký přívěs, jaký zvládne CR-V s manuálem. Zrovna SUV s automatem a pohonem všech kol by se k tomu náramně hodilo, jenže kvůli dimenzování třecích elementů v převodovce klesá limit brzděného přívěsu ze dvou tun na 1500 kg. Musíte holt zvážit priority.

My bychom ovšem po automatu v novém CR-V sáhli bez váhání. Pohodlí stojí za to a zatím se zdá, že Honda nasadila novější, pečlivěji vyladěnou verzi převodovky. Historky o padání do nouzového režimu a nekonečném přehrávání softwaru u amerických jeepů, které už prosákly i do médií, se zatím ve spojení s Hondou neobjevily.

Kufr o objemu bezmála šesti set litrů je gigantický. Kromě toho se do něj příjemně nakládá kvůli nízké výšce podlahy.
Kufr o objemu bezmála šesti set litrů je gigantický. Kromě toho se do něj příjemně nakládá kvůli nízké výšce podlahy.
Autor: David Rajdl

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
46 / 2015Objednat čísloDalší články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF

Zaregistrujte se zdarma
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Pokračujte zde!
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851