Svět Motorů
Vstup pro předplatitele
Zapomněli jste heslo?

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

4. 12. 2015

Volkswagen Golf GTI Performance: Perfekcionista

Volkswagen Golf GTI Performance

Fotogalerie

8 fotografií

Volkswagen Golf GTI jsme vyzkoušeli v silnějším provedení Performance a s manuální převodovkou.

(více v čísle 46/15)

Pokud bychom hledali ideální kompromis mezi rodinným hatch backem a sportovním vozem, patřil by Volkswagen Golf GTI mezi největší favority. Přesvědčili jsme se o tom již několikrát a svezení verzí Performance nás v úsudku ještě utvrdilo. Na první pohled ani nepoznáte, že nejde o běžné gé-té-íčko. Rozšířený nárazník, dvojité koncovky výfuku, plaketky GTI nebo červenou linku na masce zasahující až do světel mají shodné. Také uvnitř se ocitáme ve známém prostředí s anatomickými sedadly s károvanými potahy, sportovně tvarovaným tříramenným volantem, ocelovými pedály nebo hlavicí řadicí páky ve tvaru golfového míčku. Tak proč se za model Performance připlácí 26 000 Kč?

Provedení interiéru se vůbec neliší od běžného GTI. Výborný je volant a sedadla s károvaným vzorem.
Provedení interiéru se vůbec neliší od běžného GTI. Výborný je volant a sedadla s károvaným vzorem.
Autor: David Rajdl

Rozdíl v ceně sice vidět není, ale poznáte ho po prvním ostřejším projetí zatáčky. Standardní GTI si v zatáčkách pomáhá systémem XDS+, který pomocí brzd zabrňuje prokluzu odlehčeného vnitřního kola. Golf GTI Performance dostal aktivní uzávěru předního diferenciálu, kdy svornost reguluje elektrohydraulicky ovládaná spojka, jakýsi ekvivalent mezinápravového haldexu. Při jízdě je tento pomocník dramaticky patrný. Golf GTI Performance zatáčí jako po kolejích a přední část jede přesně tam, kam ji nasměrujete. Všechno přitom probíhá velmi rychle, takže ani nepostřehnete, co se mezi předními koly děje.

Druhým bonusem je zvýšení výkonu přeplňovaného zážehového dvoulitru na o 7 kW na 169 kW. Možná vám rozdíl připadá nicotný, ale díky němu narostla maximální rychlost z 246 na 250 km/h. Benzinový čtyřválec nemá výraznější slabinu. Zabírá prakticky od volnoběhu, vitalitu uvolní po překročení tří tisíc otáček a jeho rozlet graduje na 5500 ot./min. Řidiči nabízí vždy dostatek síly a umožní mu poklidné cestování s malými dětmi v autosedačce nebo dovádění na okruhu. Samozřejmě že podle stylu jízdy kolísá i spotřeba paliva. Můžete v klidu jezdit za šest litrů, ale také za patnáct. My jsme se pohybovali nad deseti, protože jsme si užívali nejenom síly motoru, ale také precizního řazení šestistupňového manuálu. Jeho přesné, krátké dráhy a dokonalá mechanika přímo vybízejí k uchopení páky a přesouvání z jedné polohy do druhé.

Ve verzi Performance má benzinový dvoulitr výkon 169 kW.
Ve verzi Performance má benzinový dvoulitr výkon 169 kW.
Autor: David Rajdl

Když jsme se loučili, měli jsme slzu na krajíčku. Golf GTI Performance s manuální převodovkou si nás získal elánem a univerzálním použitím, i na 18palcových kolech byl stále dostatečně pohodlný.

Ekvivalentem dvojčat GTI a GTI Performance v českém podání je Octavia RS a RS230. Zde činí cenový rozdíl téměř trojnásobných 75 000 Kč. Dost se totiž liší i výbava interiéru.

Volkswagen Golf GTI Performance
Volkswagen Golf GTI Performance
Autor: David Rajdl

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
46 / 2015Objednat čísloDalší články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF

Zaregistrujte se zdarma
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Pokračujte zde!
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851