Svět Motorů
Vstup pro předplatitele
Zapomněli jste heslo?

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

7. 12. 2015

Kia Optima: Blíž Evropě

Kia Optima

Fotogalerie

5 fotografií

Minulá generace optimy nezapřela americké kořeny. Druhý pokus má větší šanci trefit zdejší vkus, stále však chybí silnější motor.

(více v čísle 47/15)

Ne každý Čech spatřil Kiu Optima na vlastní oči. Zatímco v zámoří se jich za tři roky prodal milion, v Evropě jedenáct tisíc. To znamená na každých patnáct passatů jedna. Ale Kia se nevzdává, modernizuje a rozšiřuje nabídku variant. Na jaře uvidíme optimu kombi a už před Vánoci se začne prodávat sedan, na který se právě díváte. My jsme se v něm svezli v okolí Frankfurtu.

Místo vzadu nemá chybu, nic jiného ale od auta těchto rozměrů nečekáme.
Místo vzadu nemá chybu, nic jiného ale od auta těchto rozměrů nečekáme.
Autor: Kia a Svět motorů

Decentně líbivý design nepřináší nápadné změny a stále vyzařuje trochu amerického ducha. Rozměry i proporce se změnily jen nepatrně, nejnápadnějším poznávacím znakem je zadní sloupek s maličkým oknem a stříbrnou lištou protaženou ze střechy. Také interiér prokoukl a nasazuje štíhlé vodorovné linky, které kabině dodávají na vzdušnosti. Použité materiály i zpracování budí solidní dojem – specialisté z Kie zapracovali dokonce i na vyrovnaných linkách švů koženého čalounění.

Pod povrchem této něžné evoluce se skrývají důsledné úpravy sledující zlepšení komfortu: výrazně tužší karoserie, vpředu rozměrnější pomocný rám s větším počtem uložení, vzadu čtyřprvková náprava místo tříprvkové, zesílení protihlukových opatření i specifi cké naladění odpružení.

Výsledek je cítit na prvních kilometrech. Až nečekaně měkce odpružený sedan s dlouhým rozvorem se plavně nese hesenským venkovem, zatáčí klidně a s nadhledem. Nakolik může tamní asfalt napovědět, nic si nedělá ani z nerovností a děr. Smeknout musíme před precizními a plynulými reakcemi nového dvouspojkového automatu, který je ve voze značky Kia poprvé spojený s dieselem: tohle stále neumí každý a korejští vetřelci projevují povážlivou míru vcítění do myšlení evropského řidiče. Stejně pozoruhodné je poklidné vrnění dříve lomozivého motoru 1.7 CRDi, který dále potěší vyrovnanějším tahem z nízkých otáček.

Výkon 103 kW ovšem patří jen ke středu obvyklých možností manažerské třídy a silnější karty výrobce nemá odkud vytáhnout – dieselový dvoulitr se pod nízkou kapotu nevejde kvůli ochraně chodců. Škoda, při rozměrech vozu by se pár koní navíc hodilo.

Vodorovně orientovaná a štíhlá palubní deska jde s dobou, ke zpracování nemáme připomínky
Vodorovně orientovaná a štíhlá palubní deska jde s dobou, ke zpracování nemáme připomínky
Autor: Kia a Svět motorů

Od ostřejšího zacházení by ale i tak odrazovalo poněkud rozbředlé řízení, u manuální verze podtržené i nejistými drahami řadicí páky.

Celkově nová Kia Optima boduje kultivovaností a ve verzi s automatem šlape evropské konkurenci na paty. Chystané kombi si v našich končinách určitě zajistí víc sympatií než sedan. S omezenou nabídkou motorů se trh nebude dobývat nejsnáz a o to víc bude záležet na cenách, které zatím neznáme.

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
47 / 2015Objednat čísloDalší články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF

Zaregistrujte se zdarma
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Pokračujte zde!

Předplatné

Objednejte si roční předplatné Světa motorů včetně speciálů a získáte RETRO PUZZLE ŠKODA GARDE!

Výhody předplatného:

  • Roční předplatné jen za cenu 1293 Kč
  • Ušetříte!
  • Přístup do elektronického archivu časopisu
  • Časopis přímo do vaší schránky
Objednat
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851