DS4 Crossback 1.6 BlueHDi AT6: S noblesou do přírody | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

8. 12. 2015

DS4 Crossback 1.6 BlueHDi AT6: S noblesou do přírody

DS4 Crossback 1.6 BlueHDi AT6

Fotogalerie

11 fotografií

Současně s osamostatněním značky DS se proměnila i její čtyřka. Přišla s novým designem i provedením Crossback.

Francouzský Citroën se odhodlal k razantnímu kroku. Ze svého portfolia vyčlenil modelovou řadu DS a začal ji nabízet jako samostatnou značku. Chce tím vyzdvihnout prémiovost této řady a oslovit nové zákazníky. Ve stejném duchu se prezentuje i čtyřka, která se poprvé představila v roce 2011. Nyní se navíc rozrostla o oplastované a zvýšené provedení Crossback.

Francouzský šarm

Proměna Citroënu na DS se u čtyřky nezastavila jen odstraněním dvojitého šípu z masky chladiče. Přední část auta je prakticky nová. Dřívější agresivnější pojetí francouzští stylisté zjemnili a masku s chromovaným rámečkem rozšířili až ke světlům. Zákonitě tak přepracovali i strukturu nárazníku. Vzadu se novinky zúžily jen na výměnu nápisu Citroën za Crossback a doplnění označení DS4. Z boku jsme si všimli plastových lemů podběhů kol. Stylová kombinace hatchbacku, kupé a crossoveru neztratila nic ze svého kouzla, stejně jako maskované zadní dveře s klikami v sloupku. Jenže dříve nebo později si při otevírání dveří vrazíte špičatý roh do hrudi a marně budete hledat tlačítko pro stahování oken.

Design vs. praktičnost

Uvnitř zůstalo téměř vše při starém. Musíme se přiznat, že se nám schéma a tvarování palubní desky celkem zamlouvá, stejně jako její dobré zpracování. Jenže o nějaké nadřazenosti nad běžnou produkcí nemůže být řeč, zejména když není obšitá kůží. Ovládání multimediálního systému se zjednodušilo jen na tlačítka základního výběru. Zbytek už má na starosti dotyková obrazovka. Příplatkové bezklíčové startování se objevilo na středovém tunelu, kde zabralo místo původní přihrádce, která šla použít jako držák nápojů – takže nyní je vpředu jen jeden. Sedadla jsou pohodlná, ale postrádají kouzlo příplatkového koženého čalounění se specifickou strukturou prošívání.

Palubní deska DS4 se nám profi lem zamlouvá, stejně jako bílé podsvícení přístrojů.
Autor: Jiří Káš

Na prostorovém uspořádání se nic nezměnilo. Vpředu je místa dostatek, vzadu se musejí cestující uskromnit. Kufr se základním objemem 359 litrů patří k průměru, manipulaci se zavazadly znepříjemňuje vysoká nakládací hrana.

Slušivá kombinace

Pro pohon předních kol crossbacku jsou vyčleněny zážehový tříválec 1.2 PureTech/96 kW, vznětová šestnáctistovka s 88 kW a dvoulitrový turbodiesel disponující 132 kW. My jsme nejprve vyzkoušeli menší diesel s maximálním točivým momentem 300 N.m dostupným od 1750 otáček, který si ke snížení oxidu dusíků pomáhá močovinou AdBlue – víčko k jejímu doplňování je umístěno pod podlahou kufru. Pocit komfortu a pohodlí by mělo navodit spojení se šestistupňovým automatem, za které se připlácí 40 000 Kč.

Samočinná převodovka úspěšně kryje rozvláčnost motoru ve velmi nízkých otáčkách a pod hladinou 1500 ho nenechá pracovat. Na druhou stranu ale agregát zbytečně nevytáčí. Nad 2000 otáček jsme se dostali pouze na dálnici při rychlosti 130 km/h nebo při předjíždění. Po důrazném sešlápnutí plynového pedálu řídicí jednotka rychle podřadí. Ani jednou se nám nestalo, že by zaváhala – mezi šesti stupni se vybírá dobře. Zvolená kombinace uspokojí i nejnáročnější zákazníky, stejně jako naměřená spotřeba 5,3 l/100 km. Snad jen hrubší chod vznětového agregátu by chtělo ještě utlumit.

Vznětová šestnáctistovka s výkonem 88 kW je pro DS4 ideální motorizací.
Autor: Jiří Káš

Slibem neurazíš

DS4 Crossback může na první pohled působit extravagantně a prémiově, takže jsme si představovali, že nám předvede i jisté jízdní vlastnosti okořeněné něčím výjimečným. Tuhý podvozek zajišťuje vozu velmi slušnou stabilitu, ale nepřipadá nám tak suverénní, jak jsme ho poznali před modernizací. Čím to může být? Ještě v živé paměti máme výbornou přilnavost a přesné řízení, které dávalo řidiči dostatek informací o směru jízdy. Jenže stačilo vyměnit standardní 18palcové pneumatiky za zimní sedmnáctky – a tak jisté v kramfl ecích už DS4 není. Bohužel se tím nezlepšil komfort tlumení nerovností a na příčných spárách zadní část zřetelně nadskakuje.

Zvýšený podvozek o 30 mm umožňuje i výlety mimo zpevněné silnice. Bez pohonu všech kol – pomáhá jen nový inteligentní systém trakce – se však terénní schopnosti omezují jen na piknik na louce.

Sebevědomý start

Možná se ptáte, proč jsme byli v některých ohledech ke čtyřce tak kritičtí. Odpověď je jednoduchá. Značka DS je hodně sebevědomá, což se projevuje na ceně 742 900 Kč. Za tuto částku už v nižší střední třídě vyžadujeme exkluzivní zboží bez chyb. DS4 Crossback je určitě působivý automobil s výrazným designem a slušnou standardní výbavou zahrnující i tempomat, zadní parkovací čidla nebo dešťový a světelný senzor. Úžasný je servis na pět let nebo do ujetí 100 000 km zdarma včetně asistenčních služeb či pětiletá záruka. Jenže našli jsme i řadu nectností, které bychom u auta za tři čtvrtě milionu nečekali.

Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851