Honda Civic Type R: MasakRRR | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

21. 12. 2015

Honda Civic Type R: MasakRRR

Honda Civic Type R

Fotogalerie

21 fotografií

Nová Honda Civic Type R je rebelie sama. Brutální vzhled i výkon, žádná elektronická cingrlátka a poprvé s turbem!

(více v čísle 49/15)

Honda říká novému Civiku Type R silniční závoďák. Však také přišly ke slovu zkušenosti z okruhového mistrovství světa cestovních vozů WTCC. Puritáni oplakávají atmosférický dvoulitr a my už nedočkavě startujeme zbrusu nový turbomotor.

Napoprvé rozpaky

Někdy nám první dojem tolik prozradí. A jindy…

První kilometry s japonským ninjou trávíme v pražském provozu. Civic je tvrdý, docela hlučný, motor zní mdle, řazení není nic moc a od bočnic skořepinových sedaček máme odřený bok po dvou nastupovacích procedurách. A upřímně – punkový vzhled je na náš vkus už za limitem. Mladý tuner s kšiltovkou dozadu bude nejspíš v ráji, zralejší jedinec si může připadat jako pojízdná pouť. Říkáme si, kde se berou všechny to ódy na japonský šinkanzen. Tohle nebude auto prvního dojmu…

Funkční aerodynamické prvky dělají z hondy ještě větší UFO, než jakým je v civilu. Přítlak vytváří nenápadné vykrojení lemů pocházející ze závoďáku, spoilery, křídlo i hladká podlaha.
Autor: Davidl Rajdl

Napodruhé omámení

Tak jinak. Prahu máme za zády, klikaté okresky před sebou a rudé tlačítko R+ postavilo civic do pozoru. Přístroje se zalily barvou krve, deaktivoval se stop-start, motor reaguje ostřeji a točivý moment poroste podle strmější křivky. Řízená ztuhlo pod rukama, nově použité adaptivní tlumiče ztvrdly o 30 % a ESP se připravilo na sportování. Žádné reklamní řečičky, vše do puntíku vnímáme. Ostatně celé auto cítíme tak bezprostředně. Díky nekompromisním skořepinovým sedačkám jako bychom s ním srostli.

Type R se mezigeneračně ukrutně zrychlil. Díky turbu poskočil dvoulitr do jiné dimenze. Místo dvou set koní jich má 310 a k tomu 400 N.m točivého momentu. A všechno se to valí na přední kola. Čekali jsme zběsilé hrabání a tahání za volant jako v Leonu Cupra, ale Honda má snad výjimku z fyzikálních zákonů. Nepochopitelným způsobem se jí totiž daří efektivně přenášet mamutí sílu na asfalt. Přední zavěšení s oddělenou těhlicí navíc dokonale požírá všechny negativní síly a řízení tak může pracovat zcela nerušeně.

Type R hraje na efekt a ostrou červenou nešetří. Vyznat se v interiéru není snadné.
Autor: Davidl Rajdl

Mechanický samosvorný diferenciál s šikmým ozubením pracuje ukázkově a v zatáčkách nám dovoluje nechutné tempo. Civic jede jako po kolejích, a dokonce i když lije jako z konve, neztrácí nic ze své suverenity a pořád je pekelně rychlý. Marně se snažíme vybavit si tak zběsilou předokolku, která by vzbuzovala tolik důvěry.

A co to turbo? Upřímně nejsme zatíženi předsudky zarytých fanoušků, a tak nás nenapadají negativa. Motor tahá překrásně odspodu, do otáček letí jak chrt a turbo k tomu navíc frajersky hvízdá.

Jasně rozdané karty

My už máme jasno. Jako jediné auto bychom Civic Type R nebrali. Na to je příliš ultimativní, nepohodlný a nepraktický. Navíc ten vzhled… však víte. Ale jako druhé auto pro radost? Stroj snů. Rychlé dnes dokáže být kdejaké kombi. Jenže Type R je navíc staromilsky mechanický, návykově precizní, prostě řidičsky božský!

Honda Civic Type R
Autor: Davidl Rajdl

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
49 / 2015 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851